mijn merrie staat sinds 3 maanden samen met een andere dominante merrie, mijn merrie schikt zich naar haar weidegenoot, dus het leek prima te gaan. Echter haalde ik haar deze week met een flinke schaafwond oo haar borst van de weide en hoorde ik van de staleigenaren dat mijn merrie nogal angstig reageert naat de andere merrie toe. Laatst was ik op de weide, mijn merrie kwam naar me toe maar werd vervolgens weggejaagd door de andere merrie. Vandaag zette ik haar terug in de weide na het werk en kwam de andere merrie even ruiken. Gevolg was dat mijn merrie volle gas wegvluchtte en rakelings ontkwam aan de uitslaande achterbenen van haar weidegenoot.

Nu wil ik graag dat ze samen met een ander paard in dr weide staat, maar dit is geen doen vind ik... heb hier geen fijn gevoel bij. Echter is er momenteel geen ander paard beschikbaar om mee samen te staan. Ik kan haar alleen zetten, dan staat ze tussen andere paarden maar dan met een draadje er tussen (weides zijn niet zo heel groot... en draadje is er maar een, niet hoog dus mijn merrie heeft nu ook regelmatig met haar buren contact.
Wat zal ik doen? Haar tijdelijk 'alleen' laten staan, of het risico lopen dat ze onnodig getrapt wordt met de gevolgen van dien?

Ben absoluut tegen isolatie van paarden, maar twijfel nu toch wel.
Heeft iemand goede raad?
Groetjes