Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
sigrid1182 schreef:Elke dag benen aanraken, totdat ze er niet op reageert, en bij optillen gaf ik altijd brokje/snoepje.
Dus optillen, loslaten en snoepje geven, eerst bij elk voetje een snoepje, dit langzaam aan uitbreiden kwa tijd, en altijd snoepje na t optillen. Ze werden er super mak van, en braaf aan de benen.
Ik deed dit elke dag, en als ik voetje optilde, kwamen ze met t bekje al naar mn hand voor t snoepje, ipv been weg te trekken.
Maar moet zeggen dat ik er dagelijks mee bezig was, veulens altijd vol vertrouwen in mij hadden, en ik ze altijd lekker kriebelde ed, dus ik was altijd positief voor hun, en ik kon wel dingen afdwingen. Respect en waardering voor beide, dus ik voor t veulen en t veulen voor mij! Maar in t begin moet je heel erg positief zijn voor ze, vertrouwen opbouwen, en dan krijg je vertrouwen waar je weer verder mee kan.
Succes!
Ik begin daar zo snel mogelijk mee, en bij 5 mnd nog niet gemakkelijk, gebeurd mij nooit. Bij mij waren ze na6 weken al braaf bij benen optillen . Een paard is vluchtdier, dus op jonge leeftijd leren dat ze hun eigenaar kunnen vertrouwen is voor de eigenaar beter, en belangrijkste voor t paard beter, dat scheelt heel veel geestelijke stress.
En de geschreven adviezen, deed ik ook...met 1 hand op schoft jeuken en andere hand over been naar beneden... Ik had ze ook altijd los staan, ze waren niet bij me weg te slaan...