Juist moment plaatsen merrie bij ruin

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinkermiep

Juist moment plaatsen merrie bij ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 11:10

Dit weekend heb ik mijn merrie verhuisd naar een nieuwe stalling. Ze komt bij een ruin te staan in de wei. De kennismaking ging goed en ze staan gezellig bij elkaar, ook al zit er nu nog een hek tussen. Ze staan nu nog in een aparte wei, wel aangrenzend.

Nu is mijn merrie dus wel enorm hengstig, normaal is het nogal een dominante merrie. Dus in plaats van een harde boze gil en een schop, laat ze de plas lopen en laat ze zich ook zonder problemen besnuffelen. Is dit nu juist het perfecte moment om ze bij elkaar te zetten, of kan ik toch nog beter even wachten, wat eigenlijk de bedoeling was?

Ik hoef er niet bij te zeggen dat de ruin, die al even alleen stond, intens gelukkig lijkt te zijn met zn visite :)

Nicky91

Re: Juist moment plaatsen merrie bij ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:15

Ik heb dat toen der tijd wel gedaan alleen dan andersom, ik had de ruin en hij moest bij een merrie.. tijdens de hengstigheid geintroduceerd en nooit meer van elkaar gescheiden geweest :)

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 12:56

nou.. ze staan bij elkaar. En die van mij is inmiddels al zo hengstig dat ze samen van 1 hoopje hooi kunnen eten zonder dat er iemand lens geschopt wordt <3 <3