Ik heb dus een paardje waar ik voor zorg. Af en toe rijd ik er ook mee, maar aangezien ik niet zo heel erg van het rijden ben ga ik liever lekker wandelen met het paard. Nu is het probleem dat hij zo erg gefocust is op eten. Buiten moet ik hem constant uit de struiken en het gras trekken.
Ik heb eerst geprobeerd om in de bak te werken aan netjes meelopen, stoppen als ik sto
p en dat soort dingen. Werkt helemaal top na een paar keer oefenen, maar helaas zodra we de bak uit lopen en er een pluk gras in zicht komt ben ik uit beeld en hang ik weer aan het touw om hem mee te krijgen.
Toen buiten geoefend met een vaste graasplek aan het einde van de wandeling. Dit is helemaal niet handig ben ik achter gekomen, want het paard loopt nog steeds heel de wandeling te drammen om te grazen. Daarbij is hij er niet van gediend als ik hem na het grazen weer wil meenemen en gaat hij protesteren. Hier ben ik dus mee gestopt. Ik laat hem nu al enige maanden helemaal niet meer grazen als ik erbij ben. In het begin dramt hij nog erg, als we een tijdje lopen gaat het redelijk goed, maar zodra mijn aandacht ook maar een seconde verslapt of er een laaghangende tak voorbij komt is het mis en moet ik als de bliksem optreden.
Het probleem is dat ik het gewoon niet zo leuk meer vind. Paard is chagrijnig dat hij niet mag eten en let niet goed op mij buiten. En ik vind er niks aan om constant als een politieagent hem weg te moeten houden bij al het eten om hem heen.
Paard staat op de wei de hele dag en ik voer zelfs nog een flinke pluk hooi voor ik ga lopen, dus honger zal het niet zijn. Hij is ook goed in vorm, niet mager oid. Hoe moet ik hier nou mee omgaan?
als iemand anders ermee gelopen heeft merk je het ook weer direct.
Gaan wandelen met hoofdstel aan. En zweepje meenemen,want een tikje op de achterhand is niet schadelijk voor het paard maar hard rukken aan bit of halster wel.