ik heb gister een nieuw paard gekocht.zelf had ik al een Welsh en een shet. deze waren dikke vriendjes.maar nu blijft het nieuwe paard contstant bij de Welsh.zij volgt hem overal.en als de shet dichtbij de Welsh wil komen.jaagt het nieuwe paard haar weg.dat is sneu. ze volgt de Welsh overal.gaat voor hem staan.en hij was vroeger altijd baas over andere paarden.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 16-08-15 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Kudde gedrag. Ik denk dat je paarden dit zelf moeten oplossen. Merk je echt uit de hand loopt dan zou ik pas gaan handelen. Dit komt namelijk vaker voor. Ik denk niet dat we verder iets voor je kunnen doen.
Sja, nieuw paard erbij dat heeft gewoon een tijdje onrust, zou me er even niet te druk om maken en het gewoo de tijd geven, dat settelt zich allemaal vanzelf wel
Alledrie evenveel en tegelijk (indien mogelijk ) aandacht geven en knuffelen. Dat ze weten dat er nog genoeg liefde te krijgen is. En idd toch eerst even afwachten, ze moeten elkaar leren kennen
een paard heeft tijd nodig om te wennen, een kudde heeft tijd nodig om een nieuwe balans te vinden.. je nieuwe paard heeft dat steuntje momenteel wellicht nodig..
en je kunt helaas niet opleggen hoe jij graag wilt dat de kudde vorm neemt.. dat regelt zich onderling wel.
PieterDrenth
Geplaatst: 17-08-15 21:04
Barbet schreef:
Dat gebeurt vaker als je een nieuw paard erbij zet. Onderling krijg je wat gedoe. Een paar weken tijd en je kunt zien hoe het zich heeft ontwikkeld.
Ik ken dezelfde situatie bij mijn pony's. Na ongeveer 2 weken werd de andere pony ook weer gewoon geaccepteerd.
Zie je wel. Gelukkig maar. Als je rustig wacht (en niet ingrijpt als het niet echt uit de klauwen loopt ) gaan ze het vaak zelf wel oplossen. Veel plezier van je nieuwe paard.