Ik ben al best lang bezig met vrijheidsdressuur met mijn verzorgshets, en sinds kort ook met mijn leasepaard. Ik merk het vooral bij mijn leasepaard dat hij heel erg gaat bedelen als je met hem bezig bent, bijvoorbeeld je geeft het commando "shake" en dan shaket hij en dan geef je een beloning, een paar biksjes, maar daarna blijft hij shaken en flemen en allemaal trucjes door elkaar om meer eten te krijgen en dan straf je hem maar hij blijft het doen! Als je met hem bezig bent kan je hem niet eens op zijn hoofd aaien want dan loopt hij achteruit of hij gooit z'n hoofd hoog op om te flemen en dit is echt heel irritant! Want wat ik ook doe, negeren of straffen, hij blijft hiermee doorgaan alsof het hem niks boeit. Ik heb ook al geprobeerd met een clicker maar dat werkt ook niet, en al geef ik geen biksjes dan voert hij geen trucjes uit, en bij mijn verzorgpony's is dat ook zo maar wel minder.. Maar ligt dit aan mij? Dat ik het verkeerd aanleer of een verkeerde beloning gebruik? En wat is een manier waardoor m'n paardjes hun hebberigheid afleren? Alvast bedankt