slaan in twee paardstrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

slaan in twee paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 10:33

Hoi iedereen, ik heb een ruin van 13 die heel dominant is. Ik heb nu een twee paards trailer, maar degeen die naast hem staat heeft geen leven. Hij probeert te bijten en te slaan. Hoe kan ik dit oplossen?

SophievdV

Re: slaan in twee paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:55

Hengstenrek ertussen? En anders gewoon alleen op de trailer zetten ipv met nog eentje ernaast?

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 15:25

ja ik had een anderhalf, ging goed. Wilde samen met een meisje weg, makkelijk in een twee paards, dus anderhalf omgeruild voor een twee paards....en dan nu dit. ga ff googlen op hengstenrek

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:34

Hengstenrek en houten schot, dan blijft het andere paard tenminste heel.

Staat je paard in de wei wel met andere paarden en hoe is hij daar?

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 21:10

hoi cissy, ja staat met andere paarden in de wei, ruinen, dit was een merrie. Onttrekt zich van de rest, staat meestal in zijn eentje. Is een schimmel, dus de andere paarden zijn instinctmatig niet gek op hem. Bedreiging van de kudde gezien zijn kleur. Ben wel eens met hem weg geweest in een twee paards trailer, stond vijf uur lang keurig stil .....naast een ruin

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:19

Probeert hij dan misschien toch de merrie te domineren?
Hengstenrek en houten schot zijn misschien de oplossing of anders even proberen ze samen los te gooien voor je ze in de trailer laad. Dan kunnen ze elkaar ff ontmoeten/ontdekken/uitproberen

Equinologica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:47

In de natuur kunnen paarden hun eigen 'vrienden" kiezen. In gevangenschap bepalen wij min of meer met wie de paarden "bevriend" moeten zijn. In een grotere ruimte kunnen ze elkaar ontwijken als ze elkaar niet mogen.... dit wordt in een stal, en in een trailer al helemaal, een ander verhaal.

Als het echt zo erg is als je beschrijft en het bovenstaande wat al eerder genoemd is helpt niet. Dan denk ik dat je moet accepteren dat het met dat paard niet matcht! Mij moet je ook niet samen met iemand die ik niet mag in een ruimte zetten..... zou ik heel vervelend vinden

countryhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:38

[quote="Equinologica"]In de natuur kunnen paarden hun eigen 'vrienden" kiezen. In gevangenschap bepalen wij min of meer met wie de paarden "bevriend" moeten zijn. In een grotere ruimte kunnen ze elkaar ontwijken als ze elkaar niet mogen.... dit wordt in een stal, en in een trailer al helemaal, een ander verhaal.

Als het echt zo erg is als je beschrijft en het bovenstaande wat al eerder genoemd is helpt niet. Dan denk ik dat je moet accepteren dat het met dat paard niet matcht! Mij moet je ook niet samen met iemand die ik niet mag in een ruimte zetten..... zou ik heel vervelend vinden[/quote

Helaas zit het zo niet helemaal in elkaar, mijn merrie vecht met alles wat voor haar voeten komt. op stal en in de trailer moet ze haar gemak houden. Ik kan haar gewoon met de anderen laden, wel met het neusje op d'r eigen kant en geen neusjes bij/tegen elkaar. Ik treed wel op wanneer er gepiept wordt, ook dit kun je trainen.

Equinologica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:33

countryhorse schreef:
Equinologica schreef:
In de natuur kunnen paarden hun eigen 'vrienden" kiezen. In gevangenschap bepalen wij min of meer met wie de paarden "bevriend" moeten zijn. In een grotere ruimte kunnen ze elkaar ontwijken als ze elkaar niet mogen.... dit wordt in een stal, en in een trailer al helemaal, een ander verhaal.

Als het echt zo erg is als je beschrijft en het bovenstaande wat al eerder genoemd is helpt niet. Dan denk ik dat je moet accepteren dat het met dat paard niet matcht! Mij moet je ook niet samen met iemand die ik niet mag in een ruimte zetten..... zou ik heel vervelend vinden[/quote

Helaas zit het zo niet helemaal in elkaar, mijn merrie vecht met alles wat voor haar voeten komt. op stal en in de trailer moet ze haar gemak houden. Ik kan haar gewoon met de anderen laden, wel met het neusje op d'r eigen kant en geen neusjes bij/tegen elkaar. Ik treed wel op wanneer er gepiept wordt, ook dit kun je trainen.

Gelukkig zijn alle paarden anders! En iedere combinatie van paarden is anders. Daarbij komt er in de trailer vaak een hoop stress bij kijken voor een paard. Hierdoor kan een paard anders op zijn omgeving reageren.
En ik zeg ook niet dat het voor alle paarden geldt! Ik denk dat er al goede tips zijn gegeven. En wellicht zijn er nog meer goede tips. Misschien helpen ze... Ik benoem het als mogelijke oorzaak.....