Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

vencedor schreef:dit lossen paarden onderling ook niet vriendelijk op. Als hij dit bij een paard hoger in rang doet krijg hij ook een dreun. Beter nu een keer goed corrigeren dan straks gebakken peren
RianneH schreef:Ik snap nog niet zo goed wanneer die het doet? Je zegt niet als je ervoor staat, dus als je ernaast staat?
Al corrigeren voordat hij zijn been zo hoog heeft, dus bij de eerste gewichtsverplaatsing. Hangt wat af van het type paard hoe zwaar je moet corrigeren, soms is hem van het idee afbrengen voldoende, soms moet je wat duidelijker doorkomen.
Ben het niet eens met direct een dreun geven, hoewel ik niet bang ben omdat eens uit te moeten delen bij een paard. Maar ook in een kudde wordt er al gecorrigeerd als het nodig is bij een eerste signaal, dat kan je zelf nu ook doen.
geerke schreef:RianneH schreef:Ik snap nog niet zo goed wanneer die het doet? Je zegt niet als je ervoor staat, dus als je ernaast staat?
Al corrigeren voordat hij zijn been zo hoog heeft, dus bij de eerste gewichtsverplaatsing. Hangt wat af van het type paard hoe zwaar je moet corrigeren, soms is hem van het idee afbrengen voldoende, soms moet je wat duidelijker doorkomen.
Ben het niet eens met direct een dreun geven, hoewel ik niet bang ben omdat eens uit te moeten delen bij een paard. Maar ook in een kudde wordt er al gecorrigeerd als het nodig is bij een eerste signaal, dat kan je zelf nu ook doen.
ligt heel erg aan het paard/temperament,bij sommige paarden is een vloek genoeg,anderen zijn zo hard dat je ze een knal met een bezem moet geven.
bruintje123 schreef:JudArthos schreef:Gelijk castreren is wel erg dramatisch, beestje heeft waarschijnlijk alleen zekerheid en opvoeding nodig
Wat ts niet kan geven als ze alles uit de boek haalt. En met zoiets kleins al geen raad weet.
Bij ervaren eigenaar zou het inderdaad anders zijn.