Dominant gedrag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvon

Dominant gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 20:41

Mijn merrie staat met een andere merrie samen. Dit gaat goed, lekker zij aan zij grazen :)

Als ik ze binnen haal dan moeten ze vanuit het land de bak door. Ik doe het hek vast open zodat ze in 1 x door kunnen lopen .

Mijn merrie blijft dan aan de binnenkant van de andere merrie zodat ze de kans niet krijgt om door het hek naar stal te gaan. Ze drijft haar op een rustige manier steeds rond. Ze doet niet lelijk verder. Eigenlijk alsof ze niet wil dat die andere merrie eerst gaat maar zelf komt ze ook niet. Ook niet te lokken met voer ofzo.
Als ik dan die andere merrie bij dr voorpluk pak om haar zo de bak uit te leiden sukkelt die van mij er zonder problemen achteraan om naar stal te gaan.

Is dit toch een vorm van dominant gedrag ?

Anoniem

Re: Dominant gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:44

Ze maken er vooral een spelletje van volgens mij. :D
Kun je er niet eentje een halster omdoen? :)

Yvon

Re: Dominant gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:02

Ik weet niet... die andere merrie wil graag naar binnen maar kan niet omdat die van mij haar steeds blokkeert.
en het is zowiezo geen probleem hoor, zodra ik 1 van de 2 vastpak lopen we zo naar stal. Alleen als ik wacht tot ze van zelf komen kan ik lang wachten.
Was alleen benieuwd wat voor gedrag dit precies is :D

tadero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:37

Ik denk niet per se dat dit ene vorm van dominant gedrag is.. Zou inderdaad kunnen dat het meer een spelletje is. Maar als het verder geen probleem vormt is er (nog) niet veel aan de hand! :D