Smallest bully on the Block

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Smallest bully on the Block

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 12:06

Ipv waar ik op gehoopt had namelijk dat ponylief laag in de rang zou blijven is meneer hard op weg om the biggest bully on the Block te worden

Hij is nu 6 jaar oud en staat voor het eerst dit jaar in kudde verband

Hiervoor heb ik hem 2 jaar helaas alleen naast andere paarden kunnen houden dmv een draadje

Waar ik me eerst zorgen maakte om het welzijn van mijn pony blikt hij nu uitgegroeid tot volleerde pestkop
Paarden zitten onder de beet wonden
De leidende merrie is inmiddels van hem en hij gaat continue de strijd aan met de leidende ruin
Paarden mogen het land niet uit en hij heeft al pogingen gedaan door de sloot te komen aangezien meneer verliefd op de hengsten is
Het nieuwste spel is momenteel heel hard rennen met het bijrijdertje

War moet ik er nou mee, wat is wijsheid of de heilige graal :')
Overigens heb ik geen last met hem omdat ik me absoluut niet laat intimideren door deze onderdeur en ik zeer consequent ben met zijn opvoeding wat dat betreft

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:55

Tja, wat is wijsheid? Ik snap dat je hem liever in een groep zet, maar ik zou hem er persoonlijk tussenuit halen en toch weer apart zetten zoals je omschreef. Eventueel in een kleiner groepje [1 a 2 andere paarden] proberen. Je moet natuurlijk ook aan de andere paarden denken, continue onrust in de kudde is ook niet echt bevorderlijk.. [weet niet van wie de andere paarden in de kudde zijn, maar ik zou als eigenaar echt niet blij zijn met een pony die mijn dier bijtwonden verzorgd := ]

Anoniem

Re: Smallest bully on the Block

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:59

Kun je hem niet alleen samen met de leidende merrie zetten? :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:50

Ja ik ben er ook niet echt gelukkig op
We gaan ze nu maar verweiden en een nieuwe indeling verzinnen en de onderdeurtjes verplaatsen
Alleen met de leidende merrie is misschien wel een goed idee! Alleen is ze dan denk ik niet meer te pakken

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:06

Hoe lang staat hij nu in groepsverband? Als hij nog met net met de andere paarden staat, kun je ook overwegen het eerst nog even aan te zien, totdat de rangorde een beetje bepaald is zeg maar.
Het zou namelijk kunnen dat hij een flink ego heeft gekregen in die twee jaar dat hij zijn eigen plek helemaal voor zichzelf had.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 20:55

Hij staat er nog niet zo lang
4 maanden ongeveer
Hij heeft een soort grootheidswaanzin :')
Hij is ook vervelend met zn bijrijdsrertjes heb ik inmiddels vernomen als hij in de les loopt
Het is een zeer dominant mannetje