Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
petitparis schreef:mss even vermelden hoeveel uren ze buiten staat, wat ze te eten krijgt en wat ze vroeger kreeg en moest doen.
Sommige mensen nemen gemakshalve het rantsoen van e vorige eigenaars over, maar stel dat je pony voorheen 2-3kg krachtvoer kreeg, maar ook makkelijk 2u/dag en dit 5-6 dagen de week gereden werd, is dit een groot verschil met bv maar 3-4x/week een half uurtje grondwerk of longeren.

ual_95 schreef:Hallo!
Een ander mee naar binnen nemen is geen optie.
Ik vind dat je het goed op pakt als ik het zo lees, wat hooi idd en positieve draai gevend aan het weg halen. Jammer dat niemand van stal je daarbij wil helpen.
Michellette schreef:Als je haar nu eens gaat poetsen in het zicht van de kudde, dus eventueel aan het hek vastzetten en dan de dingen doen die je anders op stal doet...... Krijgt ze het vertrouwen in jou en houdt ze het contact met de anderen. Dat kun je dan uitbouwen richting stal of uit het gezichtsveld van de andere paarden als je merkt dat ze zich dan wel overgeeft.
Michellette schreef:Als je haar nu eens gaat poetsen in het zicht van de kudde, dus eventueel aan het hek vastzetten en dan de dingen doen die je anders op stal doet...... Krijgt ze het vertrouwen in jou en houdt ze het contact met de anderen. Dat kun je dan uitbouwen richting stal of uit het gezichtsveld van de andere paarden als je merkt dat ze zich dan wel overgeeft.
ual_95 schreef:petitparis schreef:mss even vermelden hoeveel uren ze buiten staat, wat ze te eten krijgt en wat ze vroeger kreeg en moest doen.
Sommige mensen nemen gemakshalve het rantsoen van e vorige eigenaars over, maar stel dat je pony voorheen 2-3kg krachtvoer kreeg, maar ook makkelijk 2u/dag en dit 5-6 dagen de week gereden werd, is dit een groot verschil met bv maar 3-4x/week een half uurtje grondwerk of longeren.
Ik heb vermeld dat ze een handje pavo condition krijgt en 24/7 buiten staat. Op de manege kwamen ze nauwelijks buiten en kreeg ze 3x 3/4 brok, maar reed ze ook 2/3 uur per dag.
geerke schreef:TS,ben jij zelf een rustig type?Ik heb ook zo een zenuwemoot maar omdat ik zelf rustig ben word hij ook steeds rustiger