Hoe pony aan halster laten wennen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlackClaw

Hoe pony aan halster laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 21:03

Hallo,

Ik verzorg 2 shetlanders waar eentje het halster wel om wilt maar de andere echt niet. Zodra je met het halster , of een touw, aan komt lopen loopt hij weg. Hoe zou ik hem zonder stress een halster om kunnen doen zodat ik hem ook een fatsoenlijk kan borstelen :)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

kelseyc

Re: Hoe pony aan halster laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:04

Gewoon blijven oefenen, misschien met beetje voer in je handen.

celestus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:08

Halster of touw verstoppen en pas als je vlakbij bent tevoorschijn halen. Appeltje erbij en rustig oefenen
:)

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:10

Blijft hij wel staan als je zonder halster komt?
dan kan je proberen of je hem wel mag aaien op de plekken waar het halster zit. En dat oefenen met snoepjes erbij als hij het spannend vind en dan zou je daarna een halstertouw achter zijn oren op de plek van het halster kunnen leggen en vanuit daar proberen het halster om te doen.
Ik zou vooral niet gehaast gaan werken, dan poets je hem een paar keer niet maar krijgt hij wel vertrouwen in jou.
Ik hoop dat je daar wat aan hebt!

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 21:18

Dankjewel allemaal! Als ik zonder halster dichterbij kom is hij heel erg nieuwsgierig, ik was ook al wat aan het friemelen met hem met flehmen en dan doet hij dan steeds en dan kan ik gewoon aan zijn hoofd zitten maar wel voorzichtig. Ik zal er binnenkort eens wat meer op gaan oefenen, dat met halster achter rug om of met snoepjes heb ik al geprobeerd maar dat werkte niet en dan was hij meteen erna ook gestressed.

Essjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:15

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:07

Die van mij heb ik in de houdgreep genomen en het halster verwisseld, daarna paar dagen om gelaten zodat ik haar mak Kon maken en dus makkelijk kon vangen. Lekker gaan poetsen of gewoon alleen maar even kriebelen en leren meelopen. Na 3 dagen kon het halster in de stal af en om doen zonder probleem. In het land staat ze bij mij wel 24/7 met halster Aangezien ze nogal een ster is in uitbreken (ik inmiddels een ster in het goed afrasteren) stel dat ze ooit eens echt uitbreekt en op stap gaat wil ik dat ze een halster om heeft zodat ik dan niet voor het blok kom te staan dat ze zich door alle spanningen niet laat halsteren.