van 'het liefste paard van de wereld' tot vreselijke partner

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

made_lief

van 'het liefste paard van de wereld' tot vreselijke partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 17:48

hoi,
ik heb de laatste weken een probleem met mijn paard. laat ik bij het begin beginnen,
sinds ik mijn paarden (moeder en dochter) heb zijn ze nog nooit gescheiden geweest en zijn ze dus ook heel erg gesteld op elkaar. dit laatste is vooral bij mijn jongste paard(raven), terwijl ze al negen is. ik ben de laatste 6 weken heel druk bezig geweest om ze langzaam te laten wennen om ook zonder elkaar te kunnen, maar sinds ik dit doe is heb ik het gevoel dat mijn Raven mij niet meer respecteert want het liefst loopt ze over mij heen om vervolgens naar haar moeder(flippo) te rennen terwijl wij vroeger beste vriendinnen waren en ze mij echt als leider zag. vorige week heeft ze zelfs nog gericht naar mij gebokt en legde zij haar oren in haar nek omdat ik in de buurt kwam!
ik hoop heel erg dat iemand mij advies kan geven, want ik zou mijn beste vriendin zo graag weer terug willen! alvast bedankt. :)

Basilicium

Re: van 'het liefste paard van de wereld' tot vreselijke partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:29

Weet je heel zeker dat dit gedrag veroorzaakt werd door het scheiden van moeder en dochter? Ik lees momenteel vrij veel over chago merries, jouw beste vriendinnetje heeft rond deze tijd van het jaar natuurlijk (ook) last van heftige hormonen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 06:07

Het paard heeft jou waarschijnlijk nooit als echte leider gezien. Als ze over je heen walst en naar je bokt, dan is de kans groot dat ze je altijd alleen heeft gerespecteerd omdat ze vertrouwen in haar moeder had, die jou wel respecteerde. Nieuwe samenstelling vraagt om nieuwe rangorde, en Raven heeft dus niet voldoende vertrouwen in jou alleen.

Hoe ben je ze er precies aan aan het wennen om gescheiden van elkaar te zijn? Hoe reageert moeder op dat moment, en hoe dochter?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:29

Angela schreef:
Het paard heeft jou waarschijnlijk nooit als echte leider gezien. Als ze over je heen walst en naar je bokt, dan is de kans groot dat ze je altijd alleen heeft gerespecteerd omdat ze vertrouwen in haar moeder had, die jou wel respecteerde. Nieuwe samenstelling vraagt om nieuwe rangorde, en Raven heeft dus niet voldoende vertrouwen in jou alleen.

Precies wat ik ook dacht. :j

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:18

Tja, haar moeder zal de baas inderdaad wel zijn. Als je die leider weg haalt en er dus niemand is die dat overneemt dan heb je kans op dit gedrag.

Wat ik in dit geval zou doen is ze helemaal scheiden van elkaar. (Dus op een andere stalling) Gaan grondwerken en haar leren dat jij de leider bent ipv van mams. Dat heeft ze waarschijnlijk nooit geleerd omdat mams wel ingreep.

made_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:36

Angela schreef:

Hoe ben je ze er precies aan aan het wennen om gescheiden van elkaar te zijn? Hoe reageert moeder op dat moment, en hoe dochter?

sorry voor de late reactie :).
dit dacht ik ook al, alleen het gekke is dat als ik raven uit de wei haal vindt de flippo het prima en gaat verder met eten en raven is rustig tot ze haar moeder niet meer ziet ook al staan ze een heel eind uit elkaar.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:53

made_lief schreef:
Angela schreef:

sorry voor de late reactie :).
dit dacht ik ook al, alleen het gekke is dat als ik raven uit de wei haal vindt de flippo het prima en gaat verder met eten en raven is rustig tot ze haar moeder niet meer ziet ook al staan ze een heel eind uit elkaar.

Wat vind je daar gek aan dan? Ik vind het vrij logisch, maar misschien mis ik iets?