2 paarden laten ontmoeten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardenstuff

2 paarden laten ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 12:12

Heei, ik en mijn vriendin willen onze paarden laten ontmoeten omdat we anders alleen moeten rijden en dat de een meefietst , maar nu hebben we tips nodig hoe we dat goed aankunnen pakken,
We waren van plan om eerst langs te lopen,, een aan de hand en de ander op het paard

We hoeven ze niet samen in de wei ofiets maar gewoon samen rijden dus hebben jullie tips of voorstellen hoe we dit (beter) kunnen doen en hoe hebben jullie het aangepakt

Het zijn allebei friezen die niet al te langzaam zijn zal ik maarzegge.

Ps, ook nog tips hoe we zorgen dat ze elkaar gaan mogen als we rijden aan de hand van geur of iets maakt niet uit^^

Pps, klopt het dat paarden met dezelfde kleur elkaar sneller mogen ?

Alvastbedankt!x

ClauH

Re: 2 paarden laten ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:22

Gewoon lekker gaan rijden ? Een aan de hand en ander op paard lijkt mij niet zo handig.... Ik heb met mijn paard(en) nooit problemen gehad met rijden met een vreemd paard. Vaak gingen ze daarna samen de wei op (weekendje weg) en dat ging juist na het rijden altijd gelijk goed.

paardenstuff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 12:24

Dandy schreef:
Gewoon lekker gaan rijden ? Een aan de hand en ander op paard lijkt mij niet zo handig.... Ik heb met mijn paard(en) nooit problemen gehad met rijden met een vreemd paard. Vaak gingen ze daarna samen de wei op (weekendje weg) en dat ging juist na het rijden altijd gelijk goed.

Het fijne, ze zijn niet gewend om met andere paarden te staan ze staan dan ook nie op een stal , de een heeft een kleine welsh als weimaatje en de ander eigenlijk niemand alleen jaren terug ooit 1paard erbij

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:27

Gewoon lekker samen gaan rijden inderdaad en dan zie je vanzelf hoe het gaat en hoe dicht je naast of achter elkaar kunt rijden.

Het nadeel van het paard wat altijd alleen staat kan zijn dat hij niet meer bij de andere vandaan wil als jullie ieder weer naar jullie eigen stal gaan. Waarschijnlijk vind hij/zij het wel gezellig om eens met een ander paard op te trekken.

Doominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:35

Ik zou idd ook gewoon gaan rijden. Niet meteen te dicht bij elkaar. Als ze niet gewend zijn om met andere paarden te rijden kunnen ze nog wel eens meppen.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:37

gewoon gaan rijden met zijn 2e

en doen als of het de normaalste zaak van de wereld is dan doe de ponys dat ook
maar als jullie raar gaan doen dan voelen ze ponys dat aan en gaan zich ook anders gedragen

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:38

Je kan gewoon gaan rijden hoor. Niet teveel aan elkaar laten ruiken, dan heb ik nog nooit problemen gehad.

Ilethelensar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:55

Het lijkt me prima om gewoon te gaan rijden samen en je er zelf niet al te druk om te maken. Als jullie je druk maken maken jullie paarden zich ook druk, ze reageren heel erg op jullie sfeer. In het beste geval zou ik ze samen in de wei zetten en ze even laten kennismaken zonder jullie bemoeienis.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:58

De beste manier om paarden iets te leren, is doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Dus gewoon gaan rijden.. niet te dicht naast elkaar en je paard wel in de gaten houden.. maar verder gewoon gezellig ouwehoeren.. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:58

Gewoon rijden.
Op een wedstrijd ga je toch ook niet met ieder paard kennis maken?
Paard heeft zich gewoon normaal te gedragen naar een ander.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:04

Gewoon rijden, en er bij degene alleen een pony bij zetten want een paard alleen houden is verboden en ongehoord :n