Paard bang voor mannen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard bang voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:05

Hallo,

Woensdag is mijn paard heel erg geschrokken van de hoefsmid. Hij stond te slapen voor de stal toen ik onze pony ging pakken en de smid wou hem vast zn ijzers afhalen (normaal geen probleem hij is ontzettend braaf!) maar kennelijk schrok hij hier van. Heeft zich losgetrokken en ging toen in volle vaart de oprit af richting de supermarkt. Hij kwam gelukkig erg snel terug. Maar was daarna erg bang. Met mij erbij is het beslaan overigens wel gelukt. Smid heeft heel veel geduld en gaat er goed mee om..

Maar nu is die dus bang voor mannen -O- , de 'mannen' thuis hoeven niet meer te proberen hem uit de wei te pakken hij rent snurkend en snuivend weg.

Tja erg lastig maar hoe kan ik dit nu het beste gaan oplossen? Ik heb hem nu de afgelopen dagen maar zelf binnen en buiten gezet maar ik maak erg lange dagen op school moet vroeg weg en laat terug dus dat is zeker niet ideaal. En sowieso bij elke man op mijn hoede moeten zijn is niet de meest leuke situatie.

Bij mij is er dus niks aan de hand ik kan alles er mee doen en andere vrouwen zijn ook geen probleem.

Iemand hier tips voor?

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:13

Als je laat weten waar je woont (gemeente) dan kan een man van bokt misschien eens kijken of hij kan langs komen om te kunnen zien op het moment zelf.
Ik denk dat dat op de juiste manier opgelost geraakt, maar de juiste manier valt pas te zien op het moment zelf denk ik.
Je mag eventueel via pb je gemeente laten weten, dan kan ik kijken of de afstand doenbaar is.
Hoe lang heb je je paard al?

niienn

Re: Paard bang voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:35

Ik zou ook juist een man voorzichtig contact laten maken, snoepje laten geven of zo zodat hij weet dat het goed is. Na een tijdje wennen zal het misschien wel weer beter gaan.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:00

Kan liggen aan het postuur en de energie die om mannen vaak heen hangt. Zijn vaak wat meer aanwezig dan vrouwen. Mijn vorige paard had hier ook last van maar in mindere mate.
Ze moet de link gaan leggen dat mannen niet gevaarlijk zijn, maar iets leuks. Door middel van een snoepje of iets leuks.

Dus ze vertoont dit gedrag pas na de smid of heeft ze het altijd al gehad in maar minder.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:14

Mijn paard heeft het ook, met name nadat de dierenarts geweest is. Soms kan ze door mannen uit de stal gehaald worden, soms niet. Bij de hoefsmid heb ik haar lange tijd brokjes gegeven tijdens het bekappen. Bij de dierenarts is het nog steeds een drama en moet ze iets kalmerends krijgen voor ze ingeënt kan worden.. Als mannen wat lekkers meenemen helpt dat wel bij haar!

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:38

alice0cullen schreef:
Kan liggen aan het postuur en de energie die om mannen vaak heen hangt. Zijn vaak wat meer aanwezig dan vrouwen. Mijn vorige paard had hier ook last van maar in mindere mate.
Ze moet de link gaan leggen dat mannen niet gevaarlijk zijn, maar iets leuks. Door middel van een snoepje of iets leuks.

Dus ze vertoont dit gedrag pas na de smid of heeft ze het altijd al gehad in maar minder.

Mijn niet paarden man, was een keer mee naar een stal.
Hij liep eigenlijk meteen op een vrij groot paard af en deed zachtjes zijn hand tegen de neus van dat paard en begon toen tegen dat paard te praten en het te aaien.
Even later kwam er een vrouw aan die bijna begon te gillen dat hij beter niet bij dit paard in de buurt kon komen omdat dat paard mannen haatte.

Dit is dus zo`n typisch voorbeeld van niets vermoeden en daardoor dus de juiste fibe mee te nemen.
Ik weet zeker dat als mijn man dit van te voren had geweten hij zeker niet naar dat paard was toegestapt.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:03

Toen ik voor de eerste mijn tinker merrie moest laten bekappen liep uit tot een drama. Mijn oude hoefsmid vond het eens nodig om mijn paardje eens te van langs te geven. Mijn paardje werd erg bang en sprong bij de smid in zijn nek. Toen een aantal maanden later kon dezelfde smid niet eens in de buurt komen dus ik een andere hoefsmid laten komen maar dit was ook tevergeefs. Al bij het zien van de hoefsmid benodigdheden brak er gelijk paniek uit.

toen heb ik een vrouwelijke hoefsmid laten komen en die nog altijd komt. Het gaat steeds beter vooral met haar voor benen.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:53

Liefde van een paard gaat toch door de maag?
Denk dat een man je paard moet gaan omkopen met heel veel lekkers :j
wel een die veel geduld geeft,maar dan moet het wel lukken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:10

Ik denk niet dat je paard per definitie bang is voor alle mannen, het ligt inderdaad vaak aan de energie die sommige mannen om zich heen hebben hangen. Geen contact maken met het paard, maar wel iets willen...= incongruent zijn voor een paard waardoor het nerveus word}

Ik zou juist even gaan oefenen met de mannen die hem dagelijks voor jou moeten pakken. Laat ze echt contact maken op een goede manier dmv praten, en open staan voor het paard zelf op een vriendelijke manier. Beetje poetsen etc. zodat beide elkaar beter leren kennen en er vertrouwen ontstaat.