paard wil niet uit de wei

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

atillos14

paard wil niet uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 14:31

Hoi :)
Ik heb een paard waar ik sinds kort op mag rijden, maar hij is eigenlijk niet van mij. Nu heb ik een probleem want het paard staat zonder halster in de wei, het halster heb ik afgedaan omdat hij een grote schuurplek onderaan zijn kin had zitten. Het probleem is nu dat ik hem niet meer uit het weiland krijg. Ik heb samen met de eigenaar het al een poos geprobeerd (een paar uur), maar het is echt niet gelukt. We moesten toen naar huis, dus nu heeft hij gewonnen (ik weet dat dat niet goed is).
Hij vindt het volgensmij niet vervelend om uit het land gehaald te worden, maar hij speelt gewoon een spelletje met je. Want hij komt soms een beetje bij je in de buurt en dan rent hij weer heel hard weg. Verder staat hij met ongeveer 10-15 andere paarden in het land.
Heeft iemand tips hoe ik hem er wel uit kan halen?

jensvl

Re: paard wil niet uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:13

https://paardenproblemen.wordpress.com/niet-te-vangen/

Op deze blog van me vind je heel wat informatie over hoe je een paard vangt dat niet gevangen wilt worden.

Nu als het echt spelen is kan het nog het beste zijn om gewoon bij de andere paarden in de wei te staan en die wat te aaien en je paard gewoon en tijdje te negeren.

Als het niet spelen is, zal de techniek in de blog werken.

marielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:03

voer doet wonderen, en als je de andere paarden wat geeft komt ie vast snel genoeg

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:06

Probeer het eens met algae bites....dit zijn heerlijke algensnoepjes zonder suiker en graan. Die van mij komen al aangerend als ik het land nader. Zodra we ze van het land hebben krijgen ze als beloning een paar algae bites. Na een keer hadden ze dat al door :)

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:17

Als mijn paarden niet willen komen en wegrennen dan zullen ze ook rennen , net zolang tot ik er genoeg van heb . Onze paarden komen altijd maar toen de hengst er net was wou die ook niet komen , hij had snel door dat als die wegrende hij moest blijven rennen , hij heeft na 2 keer nooit meer gedaan.

atillos14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 07:12

Dankjulliewel voor jullie tips, ik zal vandaag kijken of het lukt