Shetlanders uit elkaar halen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deveneyyy

Shetlanders uit elkaar halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:50

Hoi Bokkers!

Ik heb er tot nu toe weinig problemen mee gehad, maar nu ik meer ga doen met mijn jongste zorgt het toch wel voor problemen.
Ik heb twee shetlanders die na het afspenen eigenlijk alleen nog maar met hun tweetjes hebben gestaan. ( Dochter is inmiddels 3 geweest).
Nu mijn jongste de leeftijd heeft dat ze binnenkort beleerd gaat worden, en ik ook met haar alleen op pad wil gaan is het een groot drama om ze uit elkaar te halen.
Een clinic bezoeken is geen optie omdat moeder mee moet op sleeptouw, binnenkort wil ik haar in training hebben maar ik kan toch moeilijk ook een plekje reserveren voor moeder :+

Wat is volgens jullie de juiste aanpak hiervan?

Sanet

Re: Shetlander uit elkaar halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:53

Ik zou een "s" toevoegen in je topic titel :D

En heb je ze nu wel eens apart van elkaar? Dat zou ik rustig opbouwen en uitbreiden.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:55

Ik heb alleen maar ervaring met: gewoon doen. Misschien een tip, je kan het opbouwen, eerste keer 5 minuten.. dan 10 minuten, en ga zo maar door.

Deveneyyy

Re: Shetlanders uit elkaar halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:00

@Sanet: Ik heb ze heel af en toe apart van elkaar, moeder vliegt door de hele weide heen totdat dochter weer in het zicht is..
Ik had het gezien, heb het al even verandert :+

Donja16: Ik ga ermee aan de slag, al zal de weide eigenaresse niet zo blij zijn :=
Ze staan bij een oude vrouw in het land, en die is enorm bang dat ze door het draad heen gaat al denk ik niet dat ze dat al doen ~~}>

Blijgeestig

Re: Shetlanders uit elkaar halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:07

Ik had ook zo iets.
Als ik ging rijden op mijn haflinger en mijn andere shetlander stond nog in de wei rende hij nog rondjes en hinnikte dat ik hem op honderden meters nog hoorde.
Na een halfjaar stopte het en wist de shetlander dat ik wel weer terug kwam met mijn haflinger.
Mijn tip: Gewoon doorzetten, even op je tanden bijten en geen aandacht aan besteden. Want anders beloon je ze en dan denken ze dat het goed is dat ze rond rent door de wij.

succes! :)

Deveneyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:10

vermeerkaren schreef:
Ik had ook zo iets.
Als ik ging rijden op mijn haflinger en mijn andere shetlander stond nog in de wei rende hij nog rondjes en hinnikte dat ik hem op honderden meters nog hoorde.
Na een halfjaar stopte het en wist de shetlander dat ik wel weer terug kwam met mijn haflinger.
Mijn tip: Gewoon doorzetten, even op je tanden bijten en geen aandacht aan besteden. Want anders beloon je ze en dan denken ze dat het goed is dat ze rond rent door de wij.

succes! :)

Dit had ik even nodig, dankjewel voor je reactie.
Ik ga ermee aan de slag!