Heel erg bedankt voor de begripvolle reacties, doet me erg goed. Ik ga proberen alle vragen te beantwoorden!
@ankie, Hij zal nooit meer genezen, dus 100% gezond zal hij niet meer worden. De DA schatte dat hij nog wel een paar jaar mee kon (mits er niet weer HB enz bij komt) maar hij kon dat niet met zekerheid zeggen. Stress is een van de vele symptomen van Cushing. Veel mensen onderschatten deze ziekte ("oh cushing is gewoon een lange vacht) maar het is bij elke pony anders, mijne had bijvoorbeeld een prima vacht. Feit blijft dat er een gezwel in de hersenen zit, maar met medicatie is dat wel onder controle te houden.
Ik merk dat hij het zwaardere werk lichamelijk niet meer goed aankan, maar ik wandel wel met hem, of speel met hem in de bak, of gewoon tutten enz. Licht longeerwerk gaat ook. Mennen vergt op dit moment te veel van hem, maar wie weet ooit weer. Hij staat nu zo'n 8-9 maanden op de medicatie.
@ Miranda, dankjewel! En misschien moet ik het grazen inderdaad niet zo 'ophemelen'. Ik wandel inderdaad met hem, en de dingetjes die ik hierboven heb vermeld. Het is idd wel een goed idee dat ik de andere dan op die momenten ook op het gras zet!
@ xkathy_love, mijn twee kinders zijn beide shetlanders. Misschien maak ik wel een veel te groot probleem van het niet de hele dag kunnen grazen hoor, maar ik voel me gewoon schuldig. Vervelend dat jouw maatje ook bekend is met hoefbevangenheid, echt naar..
Wat ik vanmiddag geprobeerd heb, in overleg met de stalhouder, twee grote paddocks aan elkaar gemaakt zodat ze samen een nog groter stuk hebben. Aangezien ze elkaar in de bak wel met rust laten, of iig hij veel minder jaagt, wil ik deze optie nog proberen. Meer ruimte om elkaar te ontlopen en meer ruimte om te crossen. Ik ga duimen dat deze optie gaat werken.