We laten ze allebei los inderdaad. Merrie luistert goed naar ons, maar wilt voornamelijk veulen binnen bereik houden. Veulentje loopt inderdaad braaf naast de moeder, maar als moeders even graast piept veulen 'stiekem' toch richting lint. Merrie is dan te laat en roept haar wel, maar veulen 'luistert niet'.
Ze lopen nu twee tot drie keer per dag in de binnenbak (mooie veilige omheining). Daarbij strekken ze lekker de benen, zijn ze goed op elkaar ingespeeld en lijken ze goed te communiceren.
We hebben ze ook eerst even in de bak gelaten voordat we ze naar de wei brachten. Even het ei kwijt, zeg maar.
Het schriklint wat er nu hangt breekt wel. Vind ik persoonlijk ook veiliger dan iets wat niet breekt (draad of lint ofzo). Vanochtend is ze overigens niet uitgebroken. Ze bleef aan haar moederskant in de wei. De mensen stonden buiten het lint en konden haar terug duwen. Toen was ik er al weer bij om haar te vangen. We hopen met Beo Band een barrière te creëren om een houten omheining te simuleren zeg maar. Voordeel van Beo Band is dat we het kunnen makkelijker weghalen in het najaar.
Heel fijn dat mensen mee denken! Dat stelt me een beetje gerust. Het is zo vervelend om te zien/mee te maken!