Het is me al een tijdje opgevallen dat hij op wedstrijd veel meer plast dan gewoonlijk. Als we gewoon thuis trainen plast ie meestal wel één keer onder het zadel, daar blijft het dan bij, maar op wedstrijd plast hij vrijwel altijd twee tot drie keer bij het inrijden (hij heeft het zelfs ooit eens tijdens een proef geflikt). Gedurende de hele dag op wedstrijd doet hij dan wel 5 tot 6 plasjes, in de trailer en tijdens het rijden (als ik meerdere keren moet rijden). Dit zijn meestal kleine plasjes, maar soms ook grote. Het gekke is dat ik hem op wedstrijd amper wat kan doen drinken, dus ik snap niet waar al die plas vandaan komt. Hij is door mijn DA nagekeken voor een blaasontsteking, maar dat heeft hij niet. Hij doet het ook enkel in stressvolle situaties, zoals op wedstrijd of ergens waar veel drukte en paarden zijn.
Ik weet wel dat het bij mensen perfect mogelijk is dat je door stress veel vaker moet plassen (zoals bij mij het geval is
), maar zou dit ook voor paarden gelden? Zijn hier nog mensen die zo'n paard hebben? Ik ben benieuwd, want ik ben nog nooit een ander paard tegengekomen dat dit ook doet!