Lease pony doet moelijk met halster

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christ123

Lease pony doet moelijk met halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 04:14

Informatie over pony:
Net 3 jaar
Ruin

De afgelopen dagen doet mijn lease pony moeilijk met het halster, hij komt wel gewoon naar mij toe maar zodra ik het halster om probeer te doen gaat hij omhoog met zn hoofd. Ik kan hem (de laatste tijd) soms ook niet gewoon aaien op zijn hoofd. Wat kan ik doen?

Debby614

Re: Lease pony doet moelijk met halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 05:50

mischien heeft hij last van zijn tanden, dan zijn vaak zijn oren gevoelig en dus wil die geen halster over zn oren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 05:52

de pony is net drie..

en je least hem..

bij mij rijst dan gelijk de vraag:

wat is deze pony wel en niet gewend?

want net drie, is niet ingereden neem ik aan?

apart dat ze een dier op deze leeftijd verleasen..
hebben ze mooi geen omkijken naar het in/doorrijden en verdienen ze er zelfs aan in plaats van ervoor moeten betalen? :\

ik zou met de eigenaren even goed in gesprek gaan over dit gedrag.
in hoeverre is hij zaken als halster gewend, of was hij voorheen ook al eens kopschuw, wat hebben ze hier zelf al aan gedaan etc..

dier is nog vreselijk jong, je wilt het wel goed doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 05:54

Misschien even een opstapje mee.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 06:36

Ik neig ook naar een gevoelig hoofd/gevoelige oren, waarbij het doorkomen van de tanden een logische verklaring vormt. Bij alle halsters die ik bezit, zit er een gesp-sluiting aan de band die achter de oren gaat en aan de band die om de neus komt (weet niet wat de juiste namen zijn voor deze onderdelen). Als het inderdaad ligt aan een gevoelig hoofd, kan je proberen deze gespen los te maken en het halster als het ware weer terug in elkaar zitten rondom zijn hoofd. Kijk eens hoe hij daarop reageert. Neem de tijd ervoor, maar maak er geen ding van. Praat gewoon lekker tegen hem, geef hem eventueel een beloning wanneer hij jou de kans geeft het halster te bevestigen en betrek hem bij wat je doet :)

Ik denk dat dit zeker de moeite waard is. Ik geloof overigens niet dat je het dan voortaan altijd zo moet doen. Het lijkt me dat dit simpelweg even een fase is waar hij doorheen gaat. Als hij negatieve ervaringen blijft houden met het omdoen van het halster, heb je juist wél risico dat het ook in de toekomst een "ding" wordt voor hem. Kijk dus even wat hij wel en niet fijn vindt.

Christ123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 08:59

Bedankt voor alle reacties!
Hij is nu aan het wisselen dus het zou zeker daardoor kunnen komen. Ik zal vandaag proberen wat jij zegt @basilicum

Christ123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 09:01

elenaMM77 schreef:
de pony is net drie..

en je least hem..

bij mij rijst dan gelijk de vraag:

wat is deze pony wel en niet gewend?

want net drie, is niet ingereden neem ik aan?

apart dat ze een dier op deze leeftijd verleasen..
hebben ze mooi geen omkijken naar het in/doorrijden en verdienen ze er zelfs aan in plaats van ervoor moeten betalen? :\

ik zou met de eigenaren even goed in gesprek gaan over dit gedrag.
in hoeverre is hij zaken als halster gewend, of was hij voorheen ook al eens kopschuw, wat hebben ze hier zelf al aan gedaan etc..

dier is nog vreselijk jong, je wilt het wel goed doen.

Ik lease hem nu al een tijdje en voorheen was hij niet kopschuw. Ze doen hem zelf ook nog en zijn er altijd bij als ik iets met hem doe