), maar gewoon in het algemeen.. Zouden paarden dit kunnen aanvoelen en dan niet goed weten wat ermee te moeten?Ik heb 2 pony's, beiden redelijk gevoelig van aard (al zou je het niet altijd zeggen
) en beiden hebben periodes dat ze "anders dan anders" reageren. Niks dramatisch, maar gewoon anders. Heb me al vaker afgevraagd waar het door kwam (krachtvoer, ruwvoer, koude/wind/regen, weersverandering, lentekriebels, pijn, noem maar op..) maar nooit echt een oplossing gevonden. De laatste dagen is het weer erger, en daarstraks bedacht ik mij iets. Ik ben de laatste tijd weer enorm (snel) statisch geladen. Pony's zijn ook lekker aan het verharen en dat zal ik geweten hebben, overal plakken ze aan
Nu vraag ik me af of hun gedrag daar wat mee te maken zou kunnen hebben. Ik weet dat paarden last kunnen hebben van dingen als hoogspanningsleidingen enz, zou dit ook kunnen (maar dan in mindere mate) door statische elektriciteit? Gekke is als er dan een schok is, ze eigenlijk niet reageren .. Maar toch gedragen ze zich beide anders dan anders.. en vooral de blinde heeft het erg te pakken de laatste dagen (vandaag heeft die echt 5 minuten moeten ruiken op de poetsplaats of ik echt wel mezelf was, en toen leek hij nog niet overtuigd
).Zou dit mijn probleem kunnen zijn? Indien ja, iemand een oplossing?
Ontladen voordat ik begin is geen optie, want tijdens het poetsen/aanraken laad ik gewoon weer op
Heb er trouwens in het "gewone" leven ook veel last van, ben gewoon een gevoelig persoontje op dat gebied blijkbaar
) maar is er gewoon. En toch gedragen sommige paarden zich anders in de buurt van zo'n kabel. Ik vraag me af of het dan ook kan zijn dat ze dat bij een persoon aanvoelen..