Fitness bal gevaarlijk in wei?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bakvis

Fitness bal gevaarlijk in wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 16:55

Hoi

Vanmiddag een fitnesbal gekocht voor mn pony maar hij wordt er iets te enthousiast van :+
Eerst begint hij er gewoon tegen aan te duwen maar later denkt hij dat het leuk is om te gaan schrapen op de bal. Uiteindelijk wou hij er op gaan liggen -O-

Ik heb de bal er maar weer uitgehaald omdat ik geen risico wou lopen omdat hij nogal lomp is, maar kan dit ook echt kwaad?

eline10

Re: Fitness bal gevaarlijk in wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:57

Inprincipe kan dit geen kwaad :)

Tenzij je echt een skippbal hebt, met zo'n handvat, dan wordt het wel gevaarlijk.
De hoef kan dan klem komen te zitten in het handvat.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:01

Niet echt, als-ie in de wei staat. Maar je hebt paarden die er 'het gevecht" mee aangaan en daarmee helemaal over hun kunnen gaan.

Heb mijn paard Bonte Jaopie in zijn jonge jaren es zo'n Jolly Ball met een handvat gegeven (toen stond-ie nog achter mijn huis), nou dat ding vloog binnen de kortste keren door de ramen van de boerderij zo kwaad werd hij er uiteindelijk op. Hij was toen nog wel hengst moet ik er bij zeggen.

Ik heb het er niet zo op, in de wei.

Mijn 2 shetten hebben 3 verschillende ballen in hun paddock, die doen daar "normaal" mee, beetje aanstoten, beetje schrapen, beetje schoppen...

Heeft je paard geen maatje in de wei, TS?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 27-04-15 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:01

In het ergste geval doet ie 'plof'.

Gevaarlijk vind ik het als je zo'n bal onbeheerd achter laat bij een paard :)

tjady

Re: Fitness bal gevaarlijk in wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:04

Mijn veulen ging er ook op liggen en deed er best heel wild mee. Lastige is dat de bal op een gegeven moment tegen de afrastering van de weide aankwam te liggen. Vlak of tegen het schrikdraad, dan kon hij er niks meer mee. Moest ik hem steeds weer midden in de weide leggen. Uiteindelijk was hij lek. Heeft niet lang meegegaan. Achteraf zonde van het geld.

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 17:08

terpentijn schreef:
Niet echt, als-ie in de wei staat. Maar je hebt paarden die er 'het gevecht" mee aangaan en daarmee helemaal over hun kunnen gaan.

Heb mijn paard Bonte Jaopie in zijn jonge jaren es zo'n Jolly Ball met een handvat gegeven (toen stond-ie nog achter mijn huis), nou dat ding vloog binnen de kortste keren door de ramen van de boerderij zo kwaad werd hij er uiteindelijk op. Hij was toen nog wel hengst moet ik er bij zeggen.

Ik heb het er niet zo op, in de wei.

Mijn 2 shetten hebben 3 verschillende ballen in hun paddock, die doen daar "normaal" mee, beetje aanstoten, beetje schrapen, beetje schoppen...

Heeft je paard geen maatje in de wei, TS?

Ja, hij staat met een haflinger, maar die is er eerder bang voor dan dat ie het leuk vind :Y)

Bedankt voor de reacties! Het is een fitnesbal dus zonder handvaten en redelijk stevig +:)+