paard trekt zijn springschoenen uit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

branki

paard trekt zijn springschoenen uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:17

Heeft iemand een tip om er voor te zorgen dat mijn Eudis zijn springschoenen niet zelf uittrekt?
Helaas doet hij dat op een dusdanige manier dat ze niet meer bruikbaar zijn.....

Hij heeft ze al een aantal maanden dagelijks aan omdat hij zijn ijzers anders er onder uit trapt of zijn hoefballen beschadigd.
Wonder boven wonder zat hij er niet aan.
Tot vandaag. Hij heeft 2 paar uitgetrokken. Het ene paar had hij nog geen uur aan.
Ze waren gewoon door midden gescheurd.

En daar ben ik niet blij mee. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

melissapupa

Re: paard trekt zijn springschoenen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:19

rubberen springschoenen of neopreen?

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:24

rubberen.
Hij heeft ook een paar neoprenen gehad, maar die gingen vanzelf al vrij snel stuk.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:24

En als je neopreen om doet met anti-bijt erop? :9

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:25

eventueel kun je ductape over de sluitingen heen plakken zodat hij ze minder makkelijk los kan krijgen :j

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:32

Anti bijt spul er goed op doen!!

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:33

LSnuitje schreef:
eventueel kun je ductape over de sluitingen heen plakken zodat hij ze minder makkelijk los kan krijgen :j

Hij maakt de sluitingen niet los, deed hij dat maar.
Hij heeft ze gewoon hartstikke door midden gescheurd.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:34

kevinsky schreef:
Anti bijt spul er goed op doen!!

Ik vraag me af of anti bijt spul op rubber helpt. Zou dat er wel aan hechten?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:35

Pff, ik trek tig keer per dag mijn handen kapot om die dingen aan en uit te krijgen, en de jouwe doet dat gewoon even zelf!! :+

Weet je hoe hij ze uit trekt? Als hij het met zijn tanden doet is antibijt spul wel een goeie. En heb je springschoenen die je over zijn voet heen moet trekken of met klittenband?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:37

Klitteband of geen klitteband, als hij ze random ergens stuk scheurt maakt dat niet uit.
Helemaal rondom een rondje ducttape? Helpt misschien net dat stukje minder snel stuk scheuren? Geen idee. Rot hoor, als ze dat eenmaal ontdekt hebben......

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:40

Geen tip voor nu maar wel voor de toekomst. Vraag je hoefsmid om achter klapijzers te maken en de takken van de voorijzers niet te lang te laten. Daarmee is de kans op aantikken een heel stuk kleiner.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:47

Joscaa schreef:
Klitteband of geen klitteband, als hij ze random ergens stuk scheurt maakt dat niet uit.
Helemaal rondom een rondje ducttape? Helpt misschien net dat stukje minder snel stuk scheuren? Geen idee. Rot hoor, als ze dat eenmaal ontdekt hebben......

Hij scheurt ze precies naast het klittenband stuk.
Ik had dit eigenlijk tijdens de winter verwacht uit verveling. Het is zo'n typje wat wateremmers omgooit, zijn jollybal heeft hij al ingedeukt, hij loopt met jerrycans te slepen en gaat er boven op staan...
Maar nu gaat hij weer regelmatig de wei in en hij is nog niet in de paddock of hup: schoenen uit. Het monster.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:49

Maartxje schreef:
Geen tip voor nu maar wel voor de toekomst. Vraag je hoefsmid om achter klapijzers te maken en de takken van de voorijzers niet te lang te laten. Daarmee is de kans op aantikken een heel stuk kleiner.

De takken van de voorijzers zijn al niet lang.
Dat van die klapijzers zal ik de smid eens vragen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:52

Hoe maakt hij ze kapot?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:54

Idd duct tape helemaal rondom doet mijn stalbaas ook bij zijn paarden en dan blijft het heel.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:10

Cas123 schreef:
Hoe maakt hij ze kapot?

Ik heb het hem niet zien doen, maar volgens mij trekt hij ze met zijn tanden kapot.
Ze zijn precies naast het klittenband afgescheurd.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:14

Als het inderdaad met de tanden is zou ik gewoon proberen met dat anti bijtspul.
En anders van die ouderwetse zonder klitteband kopen, daar zit zie zwakke plek bij de opening dan niet in.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:17

Als het met zn tanden zou zijn geloof ik niet dat ie ze in 1 keer recht doormidden kan breken. Dan zou je toch wel meer tandafdrukken zien.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:21

Dat beest geeft toch gewoon aan dattie het nare K dingen vind. Hij trekt ze echt niet uit om je te pesten of zo. En dan ook nog eens cribbox er op gaan smeren, ocherem. Maak het leven nog leuker voor hem.
Doe die dingen niet meer aan en zie waar het schip strand.. Als hij zichzelf raakt gaat hij als je hem de tijd geeft gaat hij vanzelf voorzichtiger zijn benen gebruiken hij is niet stom of zo..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:26

Sommige paarden zijn gewoon ruim in beweging & ik snap ook dat ze geen zin heeft iedere week de smid te bellen wanneer hij het ijzer er weer onder komt zetten.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:28

mrie schreef:
Dat beest geeft toch gewoon aan dattie het nare K dingen vind. Hij trekt ze echt niet uit om je te pesten of zo. En dan ook nog eens cribbox er op gaan smeren, ocherem. Maak het leven nog leuker voor hem.
Doe die dingen niet meer aan en zie waar het schip strand.. Als hij zichzelf raakt gaat hij als je hem de tijd geeft gaat hij vanzelf voorzichtiger zijn benen gebruiken hij is niet stom of zo..

Hij heeft ze al maanden aan gehad hoor. Het is puur baldadig-/speelsigheid.
Wateremmers omgooien vind hij ook prachtig. Hij loopt rond te stappen met een jerrycan in zijn mond en die zwaait hij dan heen en weer. Loopt met een jollybal in de rondte te gooien.

Hij is zeker niet stom (integendeel, een heel intelligente Arabier), maar voorzichtiger zie ik hem nog zo maar niet worden. Het gebeurt ook tijdens het rijden. Als hij ergens voor schrikt en wegspringt. Soms hing er gewoon een stuk vel van zijn hoefbal naast.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:30

Iris82 schreef:
Als het met zn tanden zou zijn geloof ik niet dat ie ze in 1 keer recht doormidden kan breken. Dan zou je toch wel meer tandafdrukken zien.

Als hij het niet met zijn tanden doet, hoe zou hij het dan doen?
4 schoenen in een paar uur uittrekken, dat is geen toeval of ongelukje.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:30

Joscaa schreef:
Sommige paarden zijn gewoon ruim in beweging & ik snap ook dat ze geen zin heeft iedere week de smid te bellen wanneer hij het ijzer er weer onder komt zetten.

En dan heb ik nog het geluk dat ik een smid heb die meestal dezelfde dag nog komt als ik hem bel en er ook niks voor in rekening brengt.