toch wel iets beledigd?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

toch wel iets beledigd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 09:34

Na 6 1/2 jaar mn paardje te hebben gehad, hebben we hem vorig jaar juli vanwege tijdgebrek moeten verkopen. Hij is verkocht aan een manege en loopt daar lekker zn lesjes. Het is gelukkig in de buurt dus we hebben hem de eerste 2 maanden regelmatig opgezocht. Als we dan kwamen kregen we een "heey,jullie weer? Snoepjes!" reactie van Luuk.

In die jaren dat Luuk van ons is geweest ben ik meerdere malen voor 5 a 6 weken op stage in het buitenland geweest. Als ik terug kwam kreeg ik altijd dezelfde reactie "heey baas, gaat verder met waar ie mee bezig was"

Na een half jaar backpacken gingen mijn moeder en ik gisteren weer voor het eerst naar Luuk. De reactie was: oren naar voren en snuiven, alsof ie iets heel eng vind, vervolgens draaide hij zn hoofd steeds weg en was totaal niet geïnteresseerd in onze snoepjes. Hij heeft het altijd goed gehad bij ons. Hij is manege paard en ziet elke dag vreemde mensen waar ie gewoon op reageert met hoofd omhoog en vrolijk kijken. Zn reactie op ons was dus zeker omdat ie ons herkende! Is meneer ietwat beledigt?

Na het rijden op Luuk was alles weer als vanouds.

Anoniem

Re: toch wel iets beledigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:50

Beledigd is vermenselijking. Grote kans dat hij je niet herkende. ;)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:53

Ik denk inderdaad dat je hem wat vermenselijkt. Misschien was hij een tikje chagrijnig ofzo, zou er niet zoveel achter zoeken :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:55

Op een manege is het niet hemels.... vroeg of laat krijgen veel paarden toch klachten, wellicht zit ie gewoon niet zo prettig in zijn vel...

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:57

mag ik even iets totaals offtopic vragen ts? gewoon uit nieuwsgierigheid :D
je zegt dat je al vaker 5 of 6 weken naar het buitenland was voor stage, maar in je profiel staat dat je 14 bent. op die leeftijd al buitenlandse stages?
of heb je gewoon je profiel al jaren niet bijgewerkt en ben je onderhand al ouder?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:46

hey amkeVH, ik heb iid mn profiel al jaren niet bijgewerkt. ik ben nu 21...

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:47

mvdende schreef:
hey amkeVH, ik heb iid mn profiel al jaren niet bijgewerkt. ik ben nu 21...

ah dat verklaart het! ik vond een 14 jarige op stage in het buitenland al zo gek :+
bedankt voor je antwoord :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:49

21 en een paar maandjes weggeweest..

wellicht ben je hormonaal wat veranderd, of voorkeur gekregen voor een ander parfumluchtje of zelfs maar andere make up? of hij vind je vriend stinken waar je voor je wegging nog even flink mee geknuffeld hebt?

paarden zijn erg gevoelig voor luchtjes, misschien droeg je iets mee die dag? dat met het rijden wat vervlogen is (en je natuurlijk zijn luchtje ook overnam).

of hij was je efkes vergeten en stond half in dromenland te peinzen over welke merrie ook al weer precies hengstig was toen je m kwam storen :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:54

dat zou theoretisch gezien kunnen, is het niet dat ik nooit parfum of make up draag. Ik denk zelf dat hij ons wel herkende omdat hij als manege paard elke dag vreemde en nieuwe mensen ziet en daar niet zo op reageert. zelfde jas, schoenen, chaps enz. zn eigen borstels...

ps hij was mn vriendje, dus dan zou ie zichzelf ruiken......

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:20

Een aantal jaar geleden heb ik ongeveer hetzelfde gehad. Twee jaar heb ik op mijn lieve verzorgpony gereden, het was m'n beste maatje. Uiteindelijk werd ik er toch een beetje groot voor en ben ik naar een grotere pony overgestapt. Weer een half jaar later ben ik er weer eens opgestapt, gewoon voor de leuk. In plaats van dat hij zijn neusje tegen mij aanduwde en lekker wilde knuffelen zoals vroeger, draaide hij zijn hoofd weg. Ik dacht hetzelfde als jij, dat hij beledigd of zelfs boos op mij was omdat ik hem in de steek had gelaten.

Ik vertelde dit aan mijn instructrice en zij moest hier stiekem wel een beetje om lachen. Ik had waarschijnlijk een ander luchtje op of ik rook naar m'n (nieuwe) vriend, ponylief herkende mij waarschijnlijk gewoon niet meer :Y)

Het rijden zelf ging even goed als vroeger en na het rijden was meneer weer m'n beste vriendje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:26

Mijn pony kan dit ook heel goed. Als ik een dag niet kom, wil ze de volgende dag ook niets van mij weten... Ik loop dan de wei in en anders komt ze altijd, maar dan blijft ze staan en negeert mij, of loopt zelfs weg...

Denk dat paarden slimmer zijn dan wij denken.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 04:32

Oh die van mij heeft dat ook haha. Als ik een week of twee weken niet kom, gedraagt hij zich alsof hij beledigd is. Me wel opmerken maar zich vervolgens van me wegdraaien.
Ben ik er echter langer niet (een maand ofzo) dan heeft hij me toch wel gemist ;) sukkeltje.

Het is inderdaad 'antropomorfisme' om te zeggen dat je paard zich beledigd voelt, maar heb soms wel het idee dat een een dergelijke emotie zou kunnen zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 06:09

Ik weet wel zeker dat een paard zich beledigd kan voelen. Als ik hier de shet eerst uit de wei haal om mee te werken dan gaat de fries nukkig doen en zal die de rest van de dag chagarijnig zijn.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 06:43

Mijn shet is daar redelijk extreem in. Komt altijd, hinnikt altijd maar als ik lang niet ben geweest door examens ofzo gaat hij staan nukkig doen naast de schuilstal en moet hij niks van mij hebben terwijl de andere twee vrolijk komen knuffelen. Dat duurt dan een uur en dan draait ie bij en is hij ook niet meer weg van me te slaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 06:55

Ik denk dat het toch wel een soort verwaterd. Ik heb bij mijn eerste twee paarden de vorige eigenaren nog altijd over de vloer gehad. Van beide paarden zijn dat vriendinnen geworden en zij kwamen toch wel een paar keer per jaar.

De herkenning van 'heej hier komt mijn mens aan' was er naar een paar weken al af. Nu was dat bij hun natuurlijk al snel duidelijk aangezien ze bij mij aan huis staan en dus eigenlijk alleen met mij te maken hebben als mens zijnde, maar ik denk dat het zelfs op een manege waar veel mensen komen ook verwaterd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:57

Woensdag zie ik hem weer. Eens kijken hoe Luuk dan reageert. Vast niet zoo verbaasd!