snelle gemoedswisselingen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bokker145

snelle gemoedswisselingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 20:40

Hallo,
Mijn paard van 12 jaar heeft heel snelle gemoedswisselingen rijden en in omgang. Het is vaak echt een schat van een paard maar dan kan ze opeens een heel chagrijnig paard worden zonder reden. Ze moet ook vaak kunnen testen, tijdens het rijden loopt zo vaak heel fijn en mooi nageefelijk en aan de teugel en zonder dat ik enige verandering doe steek ze haar hoofd in de lucht en begint ze enorm sterk te worden. Ook met omgang, vaak kan ik haar opzadelen zonder dat ze aan iets vast staat, dan geeft ze geen kik maar ik was gisteren haar deken aan het afdoen en zonder dat ik haar op dat moment aanraak kijkt ze heel zuur naar mij en probeerde ze me te stampen. Zonder dat er reden toe was. Dit is de eerste keer dat ze dat naar mij deed in 3jaar maar ze deed het wel al vaker naar de verschillende meisjes op stal bij ons. Maar dan daarna is ze weer het liefste paard ter wereld.

Ze komt elke dag buiten en ga minstens 4x na haar toe en krijgt zeker genoeg aandacht!
Iemand die hier ervaring mee heeft of hetzelfde aan de hand heeft?

Doubtless

Re: snelle gemoedswisselingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:41

Ze heeft wel een reden voor dit gedrag, maar jij ziet het niet. Geen idee waarom ze het doet, maar het lijkt mij dat je, als je goed op haar en alle omgevingsfactoren let, daar zelf wel achter kunt komen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:47

Maagzweer? Pijn in de rug? Haken? Tumor? Spierpijn? Knellend tuig? Zo maar wat dingen die in mij opkomen, die hopelijk niet het probleem zijn maar wel degelijk mogelijk. Mijn advies is om een VA langs te laten komen en haar eens helemaal te laten controleren.

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:10

Vertoont het paard dat gedrag altijd wanneer jij in de buurt van een bepaalde plaats van het paard komt? Het antwoord daarop kan misschien helpen bij het vinden van een reden.
Pijn zou in ieder geval een logische reden zijn.