Nieuw paard, hoe voorstellen aan mijn andere 2?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSBSx

Nieuw paard, hoe voorstellen aan mijn andere 2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 11:17

11 april komt er een nieuwe pony bij! het is een merrie en ik heb zelf ook nog 2 ruintjes... de ene kan zich een beetje als hengst gedragen als er een merrie bij komt. maar na een paar dagen zou hij zich wel normaal gedragen.. nu vraag ik me af of ik ze de eerste paar daagjes apart moet houden of wat ik anders kan doen, tips?

Tigra_

Re: Nieuw paard, hoe voorstellen aan mijn andere 2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:18

Zou ze de eerste dagen naast elkaar zetten en kijken hoe ze reageren en als dat goed gaat bij elkaar.
De merrie staat nu ook gewoon met andere?

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 11:23

Tigra_ schreef:
Zou ze de eerste dagen naast elkaar zetten en kijken hoe ze reageren en als dat goed gaat bij elkaar.

de merrie staat alleen... dus gewoon de ruintjes bij elkaar en dan de merrie apart?

laura_lubb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:47

probeer twee wiedes naast elkaar te regelen (of deel de weide op in twee stukken) en zet ze eerst even een paar keer naast elkaar. Hou je paarden even goed in de gaten als ze lief zijn naar elkaar kan je ze bij elkaar in zetten. zijn ze niet lief naar elkaar nog even wachten tot ze wel lief zijn of een andere oplossing vinden als het te lang duurt. als ze bij elkaar staan ontstaat er een nieuwe pik order dus let ook weer even goed op.

de merrie zou je gewoon alleen kunnen laten staan en de ruinen samen. zo zijn ze het al gewent.

succes er mee.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:55

Wij hebben de ruin gelijk bij onze merrie gezet en dat ging heel goed.Heel schattig was wel dat de merrie onze geitjes beschermde.Ze ging er iedere keer tussen staan en hij mocht er nog niet naar kijken van haar.Maar dat ging de volgende dag al beter.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:01

ik zou ze inderdaad naast elkaar zetten. als dat goed gaat degene waarmee het het beste lijkt te klikken na een aantal dagen als eerste bij de merrie zetten. die ook een paar dagen samen naast de andere en dan de 2 ruinen wisselen.
zodat er 1 op 1 eerst rang orde bepaald kan worden. daarna pas met zijn 3en.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:04

xSBSx schreef:
Tigra_ schreef:

de merrie staat alleen... dus gewoon de ruintjes bij elkaar en dan de merrie apart?

Ja en dan gewoon even aankijken hoe dat gaat. Vaak kun je dan zelf het beste inschatten wanneer je ze samen zet. Misschien de volgende dag al en misschien beter een weekje wachten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:04

xSBSx schreef:
Tigra_ schreef:

Ja en dan gewoon even aankijken hoe dat gaat. Vaak kun je dan zelf het beste inschatten wanneer je ze samen zet. Misschien de volgende dag al en misschien beter een weekje wachten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:42

TAO -> OPG

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 06:02

Ehm.... ik hoop dat het goed gaat tussen die twee ruintjes. Uit eigen ervaring sprekend loop je de kans dat een van de twee de merrie claimt en dan de andere ruin de wei uit wil jagen. En 3 is ook een lastig aantal, want vaak zie je ook dat paarden 2 aan 2 samen staan en vliegen wegjagen en zo en met 3 wordt er vaak eentje uit de krib gebeten.
Goed kijken dus hoe het gaat als je de merrie introduceert achter draad.