Paard likt in gezicht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lolotjeh

Paard likt in gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 22:39

Van middag was ik yuran aan het borstelen en uit het niets legt hij zijn snuit in me nek en begind eerst te kriebelen met z'n lippen.
En dan uit het niets voel ik een grote warme tong in me nek en kaak lijn.
Dit is iets wat ik zelf nog nooit een paard heb zien doen of horen doen of wat dan ook.
Het heeft de vraag ge kregen wat betekend dit gedrag??
En ja hij is kern gezond z'n lijf zit vol appeltjes en is lekker attend en aktief.
Zout gebrek is ook uitgesloten krijgt genoeg binnen ook vitamines en mineralen.
Het gaat alleen om dit gedrag dat Yuran heeft getoont.
Heb ook gegoogled niks bijzonders te vinden wat ik echt een antwoord vind.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:50

Toch een teken van affectie?

Of wellicht rook hij iets interessants waardoor hij van kriebelen/snuffelen naar likken ging?

Fijne ervaring? :=

Arc_En_Ciel

Re: Paard likt in gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:53

Geen zorgen maken hoor, hij vond dat gekriebel met de borstel gewoon lekker :)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:54

Mijn pony doet dit ook!
Geen idee wat het betekend maar vind het wel lief.. Ze kan t nu ook op commando; kusje dan krijg ik een dikke lebber op m'n wang haha :o

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 22:56

Ik weet dat kriebbelen en snuffelen een teken van affectie is maar echt gaan likken in de nek en kaaklijn dat is kompleet nieuw voor me.
En dat heeft wel wat vragen op gebracht waar over ik echt niks kan vinden dus vandaar de vraag

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:59

Doet die van mij ook! Likt m'n arm, m'n hand, m'n trui, jas, gezicht.. Alles. Paardlief is gewoon een beetje gek.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 23:12

Haha ben gelukkig niet de enige.
Soms kan ik hem heerlijk de grond in stampen omdat hij soms niet lief is. Eenmaal klaar is hij de grootste knuffel beer dat jij je maar kunt bedenken wat ook best schattig is van hem zet hij van die zo geheten puppy oogjes op en begind dan om aandacht te vragen.
Hij mag zich vaak als een macho gedragen maar op stal is hij net een schoot hondje :+
Dit is hem trouwens.

Afbeelding
Hij is groot voor zijn ras en zit tegen de 1,60
En is nog maar 5 dus nog jong en jumpy soms ook letterlijk.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:17

Kan ook met zweet te maken hebben of huidsmaak in het algemeen. Mijn paard likt bv altijd heel de smid af in zijn nek want die zweet dan zo lekker. En hij houdt van zout haha, zn himalaya steen kan hij ook wel eens helemaal op los gaan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:35

Och, ik ken er ook zo eentje. Die begon dan met wat fröbelen aan je schoenen en likte zich vervolgens een weg naar boven. Broek, trui, armen, handen en ja hoor, ook nek en gezicht. In dit geval denk ik ook wel aan gewoon aardig vinden want ze deed het niet altijd maar wel vooral als het gezellig was. Als ik bv in de wei zat te kijken naar de paardjes of tijdens het relaxt poetsen.
Met de lippen voorzichtig in je haar wroeten heb ik er wel meer zien doen. Zolang ze het zachtjes doen vind ik het prima, al is het een ramp voor je kapsel. :')