Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

yarrah schreef:Paarden in de wei voelen zich veel veiliger dan op stal. Ik zou ze gewoon op het land laten. En die paar nachten buiten overleven ze echt wel.
Moosje1 schreef:s'nachts hebben ze gewoon een stal en het ezeltje heeft overdag ook een schuilstal. Maar meer overdag. Ben bang dat ze door de draad lopen met al dat lawaai en dingen die weet ik veel door de lucht zweven even met de kraan bij het afbreken. Misschien zie ik spoken, maar zou me niet vergeven als ze gewond raken.
Babootje schreef:yarrah schreef:Paarden in de wei voelen zich veel veiliger dan op stal. Ik zou ze gewoon op het land laten. En die paar nachten buiten overleven ze echt wel.
Hoe kom je daar nou bij? Is maar net wat ze gewend zijn. Als paarden gewend zijn op stal te staan voelen ze zich veiliger op stal dan op de (grote open vlakte van) de wei.
).
Moosje1 schreef:s'nachts hebben ze gewoon een stal en het ezeltje heeft overdag ook een schuilstal. Maar meer overdag. Ben bang dat ze door de draad lopen met al dat lawaai en dingen die weet ik veel door de lucht zweven even met de kraan bij het afbreken. Misschien zie ik spoken, maar zou me niet vergeven als ze gewond raken.

Delphi schreef:Als het goed is, is dit toch slechts een klusje van enkele dagen? Althans in ieder geval het sloopwerk.
Maar normaal gesproken gaat dit echt met beleid. Hier hebben we een oude lood gesloopt en een nieuwe gezet. Het geluidsoverlast viel reuze mee en onze pony's keken er nauwelijks van op.
Ik zou ze gewoon overdag in de wei zetten en 's nachts op stal, aangezien het werk dan stil ligt. Zelf zou ik er dan voor kiezen de achterste stukken wei open te zetten zodat ze de ruimte hebben te rennen. Hier is de wei ook maar 0,75 ha en konden ze tot op 20 meter komen kijken. Regelmatig stonden ze juist nieuwsgierig daar achter de draad te kijken.