Merrie houd staart omhoog, hengstig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Merrie houd staart omhoog, hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 15:14

Mijn IJslandse merrie houd nu af en toe haar staart een stukje omhoog. Hij hangt niet ontspannen naar beneden zo als normaal maar houd hem iets omhoog. Niet zo hoog dat er van alle kanten onder gekeken kan worden. Ik heb haar dit wel eerder zien doen op de zelfde manier maar toen was ze overduidelijk hengstig. Haar vulva is niet nattig (wat het wel was toen ze de vorige keer hengstig was) en ze 'knipoogt' er niet mee. Zou ze nu dan gewoon hengstig zijn of is het toch wat anders waardoor ze dat doet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:55

ik zie ook wel dat paarden het doen als ze wat last hebben van gas...winderigheid dus. :j
is er wat veranderd in de voeding?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 19:56

ellepel schreef:
ik zie ook wel dat paarden het doen als ze wat last hebben van gas...winderigheid dus. :j
is er wat veranderd in de voeding?

Ik ben magnesium gaan bij voeren. Dacht inderdaad ook al last van winderigheid maar er komt ook geen lucht/gas uit zetten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:04

wat voor en hoeveel magnesium geef je?
en waarom?
kan namelijk daar van komen omdat magnesium op de maag/darmen werkt en kan je paard wat dunnere ontlasting krijgen en wat meer gas hebben .
zou dus kijken of het echt nodig is dat je het geeft en misschien de dosering wat verlagen en kijken of dat invloed heeft?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 12:36

ellepel schreef:
wat voor en hoeveel magnesium geef je?
en waarom?
kan namelijk daar van komen omdat magnesium op de maag/darmen werkt en kan je paard wat dunnere ontlasting krijgen en wat meer gas hebben .
zou dus kijken of het echt nodig is dat je het geeft en misschien de dosering wat verlagen en kijken of dat invloed heeft?

Magnesium mix van Subli. Ik geef het haar omdat ik eind augustus vorig jaar met paard en al over de kop ben gevlogen. Daarbij is er bij haar een stukje halswervel afgebroken. Door dat ze zo lang op rust moest staan (Stukje wei afgezet) werd ze nog al druk. Ik kon niet met haar wandelen zonder dat ze doordraaide. Dit was zowel niet veilig voor mij als voor haar zelf. Door de magnesium te voeren is het scherpe randje er af en is het veiliger om met haar aan de wandel te gaan. Sinds vorige week donderdag bij de kliniek te horen gekregen dat ik weer mag opbouwen met rijden. We hebben nog anders spul gekregen waardoor ze wat rustiger is dat moet ik 30 min geven voordat ik ga rijden. Denk dat dit 1 a 2 week nodig is en ze daarna weer haar oude zelf is. Maar ze is zo blij dat ze weer wat mag doen dat ze helemaal doordraait vandaar dat we het haar voeren. We hebben dit ook nog bij de kliniek gevraagd en zeiden dat magnesium minder zou helpen tegen haar drukke gedoe dan de korrels (weet even niet hoe het heet) wat we nu hebben mee gekregen. Maar dat het zeker geen kwaad kon en het haar zou helpen bij de spieropbouw en voor haar botten. Dat stukje bot kunnen ze niet verwijderen omdat er te veel zenuwen in de hals lopen. Het is de bedoeling dat het stukje bot ''ingekapseld'' word en daarbij zou magnesium ook kunnen helpen. Dus dit is de reden waarom wij magnesium bij voeren.

De hoeveelheid houden we aan wat op de verpakking staat. Dat was de eerste week 30 (als ik me niet vergis ml) en de weken die daar op volgden 10. Er zat een schepje in die de hoeveelheden aan geeft. Er staat niet achter ml maar gewoon 10 - 20 - 30 - 40 - 50

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:04

duidelijk!
zou het dan inderdaad zo houden.
misschien houdt ze haar staart ook wel wat hoger omdat ze meer energie heeft?
als verder alles in orde is met haar dan heb ik geen idee