Ik ben een tijdje terug begonnen met wandelen (aan de hand) met mijn shetten.
Het zijn allebei hengsten en nogal enthousiast en ik zou ze toch wat rustiger willen.
zolang ik in de straat voor ons huis blijf zijn nog te houden.
willem (de oudste en sterkste) is voor niets bang maar wil wel steeds gaan draven en is moeilijk stuurbaar. Ik ben ook eens wat verder van huis gaan wandelen en dat was een ramp... trekken, weg proberen rennen, kei hard hinikken etc....
Beau is makkelijker te houden maar hij schrikt vaak en is nog onzeker, dat komt waarschijnlijk omdat hij nog maar 4 is.
auto's, andere mensen, koeien, schapen... allemaal geen probleem. andere pony's eerder wel maar het blijven natuurlijk hengstjes
Ik wil dus graag wandelingen met hen kunnen maken zonder na 10 meter dood op te zijn
Ook gaat mijn vader trouwen deze zomer en we zouden te voet naar het dorp wandelen (1 km verderop)
en we zouden het heel fijn vinden als de pony's mee konden. Ik heb dus veel werk voor de boeg...
Hebben jullie tips? deze zaterdag ga ik weer wandelen dus dan kan ik er al aan beginnen werken

ik heb het met mijn pony ook een soort van gehad, elke keer als we naar de trailer liepen begon hij keihard te rennen totdat ik 'm niet meer bij kon houden en los moest laten. En daar liep hij dan, vrolijk door de straat te draven. Gelukkig bleef hij in de buurt en was het een straat waar weinig auto's reden, maar met aan de andere kant wel een hele drukke weg, dus was eigenlijk wel erg gevaarlijk. En hij wist ook precies dat hij dat bij mij kon doen want bij m'n ouders deed hij het niet. We hebben het 'm af geleerd door elke keer als ik maar iets merkte, gelijk een ruk aan het touw te geven. En ook altijd een zweep mee, als hij weer ging rennen meteen die zweep voor z'n hoofd houden, niet meteen slaan, alleen als hij dan ook nog door ging. Dan moet het maar wat harder, altijd beter dan dat hij straks onder een auto had gelegen.