Voor het 1st een weekendje weg met paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Voor het 1st een weekendje weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 12:29

In mei ga ik voor de 1e keer een weekendje weg met mijn paard. Heb er erg veel zin in, maar vind het te gelijker tijd ook best wel spannend hoe hij gaat reageren op vreemd terrein, maar goed eens moet de 1e keer zijn. Met naar buiten gaan is hij hartstikke cool en voor de duvel niet bang (zolang die niet met paard en wagen aan komt rijden :D ) Sinds ik hem heb is hij 3x naar een andere stal geweest voor training of tijdelijke stalling. 2x daarvan stond hij er vanaf de 1e seconde bij als een happy pownie, en 1 x zo super stuiterig en gestrest (en gaan haar op mn hoofd die er over nadacht om daar op te gaan zitten. )

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgiering naar de ervaring van andere bokkers toen ze voor het 1st een weekendje/dagje weggingen met hun paard. Waren het coole kikkers of juist hele erge stress kikkers tussen vreemde paarden op vreemd terrein.

Essxan

Re: Voor het 1st een weekendje weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:35

Die van mij is verbazingwekkend cool op vreemd terrein. Had ik niet verwacht, aangezien mijnheer zich nogal druk kan maken om de stomste dingen zoals een waterslang die net iets anders ligt. Ben nu 2x met hem op vreemd terrein geweest en allebei de keren was hij erg braaf.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:06

ik ga regelmatig voor een korte periode even weg, en over het algemeen is mijn paard zoals ik haar thuis ken. Hoe makkelijker je zelf bent hoe makkelijker je paard is is mijn ervaring.

Taranes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:20

Verbazingwekkend rustig. Vroeger was het nog wel eens een stuiterbal. Maar nu ze op een stal staat waar ze perfect staat. Is alles opeens een stuk minder indrukwekkend. Zowel op stal, als buiten. Als op vreemd terrein.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:26

Onze paardjes vinden het erg gezellig om in een andere omgeving te rijden. Ik zelf vind het best spannend om weg te gaan met de paarden. Er komt best veel bij kijken voor een weekendje. Maar wanneer we dan gaan vermaken de paarden zich prima en mijn dochters vinden het erg leuk.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:32

Mijn oude pony had redelijk wat wedstrijdervaring en vond het allemaal prima en leuk, ze was wel met ponyvriendjes van stal mee en samen waren ook onwijs dikke mik. Daar rijden vond ze wel even spannend en vooral veel om zich heen kijkend wat alles was e.d. maar al met al zeer netjes gedragen en (gelukkig!) ook goed gegeten en gedronken.

Ik denk dat je voornamelijk naar het eet en drinkgedrag moet kijken, daar is vrij snel stress in te zien. En het verder zo comfy mogelijk maken voor je paard. Dus alleen de allerlekkerste snoepjes natuurlijk :') :+

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:30

Paard eet gelukkig alles wat los en vast zit en ze gaan daar op de wei, maar inderdaad iets om in de gaten te houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:34

Als ze nu al koel is zal dat met het weekendje weg niet anders zijn. Wij hadden ons huidige paard net 2 uur op proef en hebben hem gelijk mee naar de camping genomen. Hij vindt alles best zodra hij maar bij zijn eten kan. Hij is nu al diverse keren uit logeren geweest en dat gaat altijd goed.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:39

Mijne is een keer mee op wedstrijd geweest (en te vaak verhuisd) maar moet eerlijk zeggen dat ie best rustig is... Op dat moment iig en zolang er maar andere paarden bij hem zijn. (Kijk bij wandelen/rijden niet per se nodig.. maar in een stal wel.)

Eten en andere paarden, dat is echt een toverformule hier ;)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:43

Die van mij was de 1e keer ook direct op zijn gemak toen we een weekend weg gingen, met buiten rijden wel wat drukker de 1e dag, 2e dag al veel relaxter. De 2e keer was het juist andersom en was hij de 1e dag rustiger dan de 2e dag. Beide keren gingen we wel met z'n 2 en dan hangen ze wel ontzettend aan elkaar. Dit jaar voor het eerst een weekend alleen met hem weg, maar verwacht geen problemen, want als ik alleen met hem op bosrit ga is hij eigenlijk braver dan met een ander paard er bij tegenwoordig :D

Veel plezier alvast en geniet er lekker van, waar ga je heen eigenlijk?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 22:40

We gaan naar de loonse druunse duinen. Vriendin staat daar ergens op een stalling en we sluiten met een clubje aan.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:25

Leuk, daar ben ik ook het eerste weekend weg geweest :D , veel plezier! Wij zaten toen in Udenhout vlakbij de Rustende Jager.

Afbeelding

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:52

Leuk zeg, veel plezier alvast!

Wij zijn 2 jaar terug voor het eerst weggeweest met de paardjes, ik vond het prettig dat mijn stalgenoot mee was met haar paard zo hadden ze toch wat aan elkaar. We zijn naar een samengesteld kamp geweest met mensen uit allerlei hoeken, de paarden die mee waren waren erg braaf.

Mijn paard was super relaxed, voelde zich meteen thuis. Bij aankomst hebben we ze gelijk op de wei gezet en zijn de spullen gaan uitpakken, niks aan het handje! Met rijden was ze wel drukker maar ik zag dat meer uit enthousiasme.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 18:23

Leuke foto flappie28!!
Wij gaan met een groep onbekende paarden. Maar moet zeggen dat dke van mij toch vrij aso is en niet heel erg aan andere paarden hangt. Krijg er wel steeds meer zin in!

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:29

Hartstikke rustig! Eerste wat die deed in zijn nieuwe stal was liggen :Y)