paard trapt en gedraagt zich heel schrikkerig als je hem aa

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janQ

paard trapt en gedraagt zich heel schrikkerig als je hem aa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 16:23

Ik heb een 15 jarige merrie gekocht (appeloosa) bij de vorige eigenaar was hij heel rustig en kon je hem overal aanraken.
ik heb hem opgehaald en sinds 2 dagen staat hij bij mij op stal en ik kan hen niet meer aanraken zelf als je het probeert legt ze haar oren in de nek en gaat snel achteruit als je zijn lichaam achter zijn voorhand aanraakt en zijn achterbenen slaat hij kan iemand mij helpen wat dit kan zijn

odilia1

Re: paard trapt en gedraagt zich heel schrikkerig als je hem aa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:25

Heimwee? Heeft ie zijn hele leven bij de vorige eigenaar gestaan? Mist vriendjes. Noem maar op.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:26

Even wennen inderdaad. Ze voelt zich (nog) niet veilig in haar nieuwe omgeving en uit dat op die manier.

angelawwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:30

even laten wennen en enkel op stal komen om te voeren en buiten te zetten niet om te knuffelen en te poetsen. als dit gedrag zich voor doet bij een halster om doen om mee naar buiten te nemen dan natuurlijk wel even duidelijk maken dat het niet de bedoeling is. sommige paarden kunnen dit gedrag wel 2 maand volhouden na verhuizing... ken er een die het zelfs nog langer had maar die stond ook 10 jaar bij zijn vorige eigenaar.

janQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 16:41

oke
waaraan kan ok merken dat het geen kwaadheid is maar ongewoonheid van de nieuwe omgeving

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:58

Nou ik vind dit wel heel extreem hoor. Onwennig en onrustig lijkt me normaal maar agressie zou je toch niet verwachten als het paard bij bezichtiging wel mak en vriendelijk was? Heb je bloed laten trekken bij de keuring?

evania6wendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:58

Laten wennen idd^^^^^^

Brechtjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:21

Geef je pony alsjeblieft de tijd :) :) :)
Pony is nog ontzettend bang voor je.
Misschien kun je haar wat laten eten uit je hand en haar ondertussen op haar HALS aaien?
Succes!!

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:28

Ik denk ook dat je pony nog moet wennen aan de nieuwe omgeving en mensen. Ik weet niet hoe lang ze bij de vorige eigenaar was, maar ik kan me voorstellen dat een nieuwe omgeving en niet meer haar vertrouwde baasje veel is om te verwerken. Dus mijn advies: laat haar eerst rustig aan de nieuwe omgeving wennen voordat je er van alles mee gaat doen.

Succes. :)

janQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:23

bedankt voor de suggesties ben rustig met hem aan de gang gegaan en hij gaat met de dag vooruit.

jgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:33

ik denk dat het hem vooral de tijd moet geven om te wennen aan jou, de nieuwe stal andere gewoonten, andere manier van benaderen. Toen ik mijn paard kocht nu ongeveer 2,5 jaar geleden heeft het bijna anderhalf jaar geduurd voordat zij zich echt op haar gemak voelde. Ze had dan ook in haar 13 levensjaren nog nooit een andere eigenaar gehad, en moest dus vreselijk wennen. Nu kan ik alles met haar en doet ze ook alles voor mij een grotere knuffelkont is er niet haha. Blijf dus moet houden ook als het wat langer duurt maar geef wel je grenzen aan.

janQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:41

doe ik bedankt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:45

janQ schreef:
bedankt voor de suggesties ben rustig met hem aan de gang gegaan en hij gaat met de dag vooruit.

Beetje vreemd topic, je opent het en dezelfde dag ben je al zover dat ze met de dag voor uit gaat. Je ben man, 56 en hebt al een ander paard??? Je zegt de hele tijd hem terwijl het een haar is??

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:10

Vreemd, inderdaad.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:20

Het openen van een dubbeltopic is niet toegestaan vandaar hier een slotje zodat in het andere topic verder gepraat kan worden.