maandje op proef en aangekocht dan maar. Schat van een beest maar beetje te lui voor mij. DA laten binnesten buite keren en paar keer goed ontwormt plus ijzer bijgekregen . Ondertussen is het andere paard nog erger gewirden dan voorheen. Hij speelt baas iver het ponytje en beslist wat er gebeurd, echt enorm ambetand en het word alleen maar erger. Hem meepakken is dus weer hinnikken en zenuwpezen tor ie terug komt en als ik onze pony wil pakken srteekt diz andere heel de tijd voorbij om voor ons te lopen en te zorgen da je alleen kan gaan waar hij het zgt, de pony trekt dan automatisch om achteraan te gaan lopen en stopt wnr de grote stopt. Ik moet hem bijna tussen de draad steken om eruit te geraken wat ook niet leuk is want mijne heeft toch de normale angst voor de ztroomdraad dus schiet ie dan effe wg steeds. En is fan door de situatie nerveus. Ik merk dat hij in de omgang ookhlemaal niet meer zo kalm is en heel erg snel verschiet. Ik krijg echt de angst dat het weer helemaal verkeerd gaat uitdraaien. Rijden kan ntrlk even niet meer want ik beval over enkrlr weekjes
maar ik gun hem wel de rust hij is nog maar drie en mag nog wel wat volwassener worden en beetje herstellen. Als ik de wei wil verlaten of ik zet onze pony er weer op dan komt de andere steeds door je touw heen geramd dat hij dus tusse mij en de pony staat en hem zo helemaal mee trekt en zelfs omver loopt als ik niet los om hem dan in volle paniek(door de situatie) mee re krijgen... het liefst wil ik mn lieve knulletje gwn mee naar huis nemen en hem daar zetten om dit hplk nog optijd te qtoppen
maar helaas is dit geen optie... ik zie alles weer terug voor me net zoals ervoor maar nog erger(omdat de pony kleiner,jonger en beinvloedbaarder is)en ik sta er machteloos tegen. Want het is niet miun paard die andere. . . Wat denken jullie van de situatie? Ik zit al meer dan 20jaar tussen de paarden(zelfs hengsten etc)en heb dit nooit eerder meegemaakt. Maar dit is haar "tuin" en har paard ... ewat zouden jullie doen? Kan ik hier zelf nog iets aan doen of zien jullie het ook weer zo uitdraaien.? Ik hoop dat we snel iets kunnen kopen met een eigen weide maar maar daartegen zijn we ntrlk een tijd verder. Ik vind het zo spijtig... en frustterend.