voetjes geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ratties4life

voetjes geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 12:03

Mijn paard heeft nogal problemen met voetjes geven. Voor gaan ze echt niet eens omhoog en achter wil hij nog wel eens lief zijn
Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Alvast bedankt voor de moeite!
Janneke

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:20

Mijn merrie had toen ik haar net had 1 voetje waar ze altijd moeilijk over deed. Links voor.
Eender welke volgorde ik aanhield, die linksvoor kwam pas na hééél veel moeite van de grond.
Bij de smid was er dan weer geen probleem haha!

Ik heb zo een klein jaar staan vechten om dat ene voetje, op allerlei verschillende manieren.
Uiteindelijk ben ik aan VD begonnen: voetjes geven! Ik heb echt een bomproof paard, dus had ik niet beter gevonden om een halstertouw rond haar been te leggen, net boven het hoefje. Lichte druk geven, en vanaf er een voetje van de grond kwam: koekje. Dus voor 4 voetjes kreeg ze 4 koekjes; en laat mijn merrie nu een koekiemonster zijn haha. Na een week had ik geen problemen meer, voetje komt even makkelijk als de andere, en ze gooit hem ook niet meer neer voor ik klaar ben. De eerste 2 a 3 dagen mocht het voetje gewoon van de vloer, daarna heb ik hem ook effectief aangenomen en uitgekrabt.

Dit is 2 en half jaar geleden, en heb sindsdien nooit meer echt moeite moeten doen. Wijzen is genoeg. Uiteraard poets en borstel ik haar helemaal vooraleer we aan de voetjes beginnen, en als ik dan daar ook mee klaar ben krijgt ze 1 koekje ter beloning, ik kan er moeilijk 4 blijven geven elke keer he haha. Maar voor dat ene koekje doet ze het ook graag hoor, destijds had ik er 4 nodig om duidelijk te kunnen belonen: voet omhoog en ik drukte meteen op de clicker, snoepjes altijd in mijn broekzak of trui om dat meteen te kunnen geven terwijl ik de voet nog vasthad.

Ratties4life

Re: voetjes geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:34

Voedselbeloning is helaas gee keuze. Hij is ook een koekjesmonster maar begint dan te bijten...

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:41

Misschien met een klikker werken?

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:07

Als ik al naar voedsel ruik, doet ie al vervelend. Voedselbeloningen gaan echt niet werken...