Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
xxTamaraW schreef:Ik geloof wel dat een paard dementerend kan zijn, maar ik vind dit niet de symptomen van dementie (naar eigen ervaring bij mens en hond).
Ik nijg toch te denken dat het met zijn oog te maken heeft, vooral omdat hij angstig overkomt. Of in ieder geval dat hij zelf denkt dat er iets is.
Is er verder in het afgelopen jaar nog iets veranderd in de omgeving van je paard wat hier invloed op zou kunnen hebben?
Iritepiet1 schreef:Ik verwacht eigenlijk niet dat je paard nog heel lang zal blijven leven als hij zo gaat doen... (Ok, ik heb niet zoveel ervaring met paarden gehad, ik ben zelf ook nog maar elf, maar ik verwacht dat wat ik net heb gezegd aan de hand is.) Anyway, veel succes!

itsmi schreef:Iritepiet1 schreef:Ik verwacht eigenlijk niet dat je paard nog heel lang zal blijven leven als hij zo gaat doen... (Ok, ik heb niet zoveel ervaring met paarden gehad, ik ben zelf ook nog maar elf, maar ik verwacht dat wat ik net heb gezegd aan de hand is.) Anyway, veel succes!
Hoe oud of jong je ook bent, hoeveel of hoe weinig ervaring je ook hebt met paarden, deze opmerking maakt mij echt verdrietig. Je bent geen dokter/arts/paardenarts/waarzegger, dus je kunt ook niet voorspellen hoelang mijn paard nog mag leven. Doe daar dan ook geen uitspraak over, want je kunt iemand daar heel verdrietig mee maken, terwijl dat nergens voor nodig is!
tamary schreef:Oudere paarden nemen vaak minder goed voer op en kunnen daardoor tekorten op lopen. Bij oudere mensen zie je dit soms ook en verklaart de opleving die velen eerst hebben als ze in een verpleegtehuis komen met wel goed eten.
Voeg eens een tijdje een mineralenkorrel toe bovenop het huidige rantsoen en kijk eens of dat verbetering geeft.