Sturende en drijvende houding aannemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Sturende en drijvende houding aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 17:53

hoi!

Ik longeer mijn paard zonder zweep en enkel met lichaamstaal. Ze is nu zes en is daar erg gevoelig op dus hou ik het liever zo :) Maar hoe kan ik mijn houding nog drijvender en sturender maken voor haar? De overgang terug zijn nooit een probleem, maar de overgang naar galop wel. Ik moet me dan echt heel groot maken en mijn armen spreiden maar ze gaat niet altijd meteen in galop. Kan iemand me hierbij helpen? :)

alvast bedankt!

Simpelman

Re: Sturende en drijvende houding aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:19

Zelf een galoperende beweging maken, in het begin overdreven en duidelijk, later minder.
Linker galop jouw linkerbeen voor...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 18:56

Reageren ze daar echt op? :P Nu loop ik wel eens met korte pasjes richting haar kont en dat helpt ook al een beetje. Ik zal het eens proberen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:08

Oppassen met dat laatste dat ze dat niet té drijvend of dreigend ziet en uit haalt naar je.
Let bij sturen erop welke kan jouw schouders op wijzen, daarmee kan je ook remmend zijn.

pferden2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:14

Je zou ook een keer de longeerlijn achter NIET ERTEGEN! haar billen kunnen gooien en dan ook een stukje naar haar toe lopen maar niet te ver voor het geval ze gaat bokken

Uniek90210

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:19

Ik doe wat Simpelman zegt, een galopperende beweging maken en met mijn arm schep ik als het ware de achterhand op. Alsof je je drijvende arm van op de staartwortel naar de knieholte zou bewegen zeg maar.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 19:22

RianneH schreef:
Oppassen met dat laatste dat ze dat niet té drijvend of dreigend ziet en uit haalt naar je.
Let bij sturen erop welke kan jouw schouders op wijzen, daarmee kan je ook remmend zijn.

Wanneer ik haar wil laten afremmen laat ik mijn schouders hangen en mijn armen slap langs mijn lichaam hangen. Ze reageert hier goed op, is het ook correct?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:43

Hulp groot maken door naar het paard toe te stappen ksn ook. Dan mag je m de eerste keer wel laten schrikken :P

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 13:32

Ja dat doe ik nu ook, naar haar achterhand toe stappen :D

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:43

Ja een stap naar haar achterhand toe zetten om haar harder te laten gaan of naar haar voorhand als ze langzamer moet. En dan steeds meer verfijnen, ik hoef bij die van mij alleen mijn schouders te draaien en dan gaat ze harder of langzamer, naar een andere gang gaat ze als ik dan een stap opzij zet. Kan ook met je arm een drijvende beweging maken.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:42

ok bedankt! :D

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:58

Je kan ook een soort van energie naar je paard sturen.
Om haar sneller te laten gaan met je navel een beetje naar voren duwen naar de achterhand en je hand groot en open maken en er echt energie in steken.
Het klinkt misschien een beetje raar maar je moet het maar eens proberen.
Veel succes :D