Merrie jaagt paard uit inloopstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ruth80

Merrie jaagt paard uit inloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 11:08

Hoi

Mijn paarden staan nu al bijna een jaar samen. Een merrie en een ruin. De merrie kan niet zonder de ruin en als ze hem niet ziet wordt ze panisch. Nu speelt deze week het volgende. Ik heb een inloopstal, heel groot, ruim genoeg voor 3 paarden. Ze krijgen er brokken en hooi. zodat alles mooi droog blijft. Dit eten ze ook samen op. Maar als het eten op is jaagt de merrie mijn ruin uit de stal en staat hij de hele dag buiten. Hij is iedere dag helemaal nat en de merrie staat lekker droog in de stal. Ik baal hier van. Wat kan ik doen om het op te lossen?
We hebben al gedacht om de loopstal in tweeën te splitsen met een tussenschot. Zo dat helpen?
Gr Ruth

Kirrr

Re: Merrie jaagt paard uit inloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:09

Meer hooi? Zodat ze een hele dag kunnen eten en geen andere trucjes gaan verzinnen?

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:11

nog een ingang maken en de stal splitsten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:13

ruth80 schreef:
Hoi

Mijn paarden staan nu al bijna een jaar samen. Een merrie en een ruin. De merrie kan niet zonder de ruin en als ze hem niet ziet wordt ze panisch. Nu speelt deze week het volgende. Ik heb een inloopstal, heel groot, ruim genoeg voor 3 paarden. Ze krijgen er brokken en hooi. zodat alles mooi droog blijft. Dit eten ze ook samen op. Maar als het eten op is jaagt de merrie mijn ruin uit de stal en staat hij de hele dag buiten. Hij is iedere dag helemaal nat en de merrie staat lekker droog in de stal. Ik baal hier van. Wat kan ik doen om het op te lossen?
We hebben al gedacht om de loopstal in tweeën te splitsen met een tussenschot. Zo dat helpen?
Gr Ruth

Wij hebben een tussenschot, werkt prima.
Kijk maar even op onze site: http://www.hoemaakikeenschuilstal.nl/sc ... IgOnmd0y5g

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:14

Hoe groot is de stal?

Als je de ruimte opdeelt in 2 stallen heb je natuurlijk ook kans dat ze samen in 1 kleinere ruimte terecht komen en dan is de vraag of je ruin zich uit de voeten kan maken als je merrie lelijk doet.

Meer ruwvoer om verveling te voorkomen kan zeker ook verschil maken.

Misschien kun je een dakoverstek maken om de ruimte nog wat groter te maken.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:15

Jep, tussenschot plaatsen. Zou normaal wel moeten helpen.

ruth80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 14:53

Wauw wat een mooie stal Jannepauli. Het is echt gaaf. De stal zelf lijkt op de onze, wij hebben alleen het voorste stuk er niet voor. Ik geloof ook niet dat we daar een vergunning voor krijgen. Het tussenschot gaan we nu maken. Hopelijk helpt dit. Ze krijgen veel hooi, overdag ben ik werken, maar zo gauw als ik thuis ben krijgen ze weer. We kopen zelf over een poosje een overdekte hooiruif...
Maar de oplossing voor nu zal denk ik wel de wand zijn....

ruth80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 13:11

Stal is in tweeën! Opgelost!