In de stal, op de wei, ... is hij een doetje, zet geen stap verkeerd. Kan er dan ook gewoon alles mee doen.
De problemen beginnen in de piste, die hij sinds het mank staan als speelplaats ziet. Wanneer hij los gaat in de piste is dat 'zijn' terrein en is er niets meer mee te beginnen. Pas als hij gekalmeerd/uitgebokt is kan ik hem op een normale manier terug pakken. Aan de hand wandelen in de piste is not done, dan gaat hij omhoog/bijt hij/...
Ook ergens anders aan de hand wandelen is niet altijd makkelijk, maar dat is vooral door het minder buitenkomen. Uit zich in snel schrikken, niet in agressief gedrag.
Het probleem is dus dat dit paard de piste als 'zijn territorium' begint te beschouwen, hij heeft geen respect meer en bepaalt zelf wanneer het ok is dat ik hem terug ga halen om naar de stal te gaan.
Ik weet dat dit een probleem is dat een mezelf te wijten is en ik zou graag iets doen om het vertrouwen en respect terug te verbeteren.
Zoals het nu is kijk ik er namelijk echt niet naar uit om binnenkort terug te beginnen rijden ...
Alvast bedankt voor jullie meningen en tips