Spanning bij aan de hand wandelen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pastis

Spanning bij aan de hand wandelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 20:13

Hallo Bokkers.

Ik stoot steeds tegen hetzelfde probleem bij het buiten aan de hand wandelen. Het vertrek is steeds wat moeilijk, doordat z'n weidemaatje onrustig wordt, met bijhorend gebral. Eens we aan het doorstappen zijn lukt het wel, maar Quin kan heel aandachtig naar iets beginnen staren en verstijfd dan helemaal. Al ga ik op m'n hoofd staan, nog geen reactie. Daarna kan hij dan plots naar voor, of opzij springen en dan begint ie weer enkele meters te dribbelen. Daar heb ik op zich geen probleem mee, hij houdt voldoende afstand, maar hoe krijg ik hem uit zijn "trance"?
Grondwerk is bevestigd, ik wandel met touwhalster, hij krijgt ook dagelijks weidegang.
Quin kan het nochtans wel, is normaal bomproof. Heeft jaren eventing gereden, en is wel 't een en ander gewoon..

Wie heeft er advies voor mij?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:53

met een hoofdstel wandelen en als hij zo verstijfd wat naar links en naar rechts trekken zodat hij wat uit balans raakt en zijn aandacht wel op jou moet vestigen. let daarbij op dat je zelf heel rustig blijft en hem ook rustig vraagt de aandacht bij jou te leggen. Zodra hij 1 stap doet haal je gelijk de druk eraf en ontspan je zelf weer alsof het niet gebeurd is. Vervolgens begin je zo steeds opnieuw met een schone lei. Word niet kwaad als je het vaker moet herhalen maar leg je aandacht in de richting die je op wilt lopen met je paard.

pien_2010

Re: Spanning bij aan de hand wandelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:00

BRT → OPG