Ondeugende welsh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyenHappy

Ondeugende welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 19:52

sinds kort staat er bij mijn verzorgshetlander Lady een nieuw pony'tje. Een koffie kleur A welshje: Happy.
De eigenaren hebben haar in de afgelopen zomervakantie gekregen nadat ze via via hoorden dat als ze geen huis konden vinden Happy zou worden afgemaakt. Daarom hebben ze besloten haar bij Lady in de wei te zetten.
Happy heeft voordat ze bij ons kwam een paar jaar bij wat oudere mensen gestaan waar ze de laatste 2 jaar niks heeft gedaan. Daarvoor is wel op haar gereden.
Eerst ging het goed ze kwam als je haar riep. Maar bij het longeren begon ze te trekken en weg te rennen waardoor je de lijn moest loslaten. Na oefenen gaat het nu veel beter.
Maar nu hebben we een nieuw probleem. Als je haar wil pakken legt ze haar oren in haar nek rent ze op je af of probeert ze te bijten of steigeren of rent ze weg. Niet alleen bij mij en mijn vriendin maar nu ook bij de eigenaren. Als we haar dan hebben na een hele lange tijd proberen, is ze heel lief. We willen haar hiervoor niet straffen want ik heb in een tijdschrift gelezen dat je paarden niet weten wat ze verkeerd doen en door haar te straffen het alleen maar erger kan worden als we haar weer proberen te pakken.

We willen dit graag oplossen want het is niet fijn voor ons maar ook niet voor Happy.
Wat er nog meer met haar is gebeurt voordat we haar kregen weten we niet. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft we willen niet dat ze weg moet maar als het zo door gaat is er wel een kans dat we haar niet kunnen houden.

Alvast bedankt!

7ofhearts

Re: Ondeugende welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:03

Zo te lezen is deze pony jullie behoorlijk aan het uitproberen, en tot nu toe met succes.
Ik zou er iemand bijhalen die consequent is en weet wat er van haar verwacht wordt, zodat hij of zij dat ook op de pony kan overbrengen.
Wat ik begrijp is dat jullie allemaal het beste met deze pony voor hebben maar dat de techniek en kennis nog wat aandacht nodig heeft.
Als jullie iemand vinden die jullie daarin wat kan begeleiden kunnen jullie straks zelf met deze Happy aan de slag.
Heel veel succes en plezier.

LadyenHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 20:11

RaafSmits schreef:
Zo te lezen is deze pony jullie behoorlijk aan het uitproberen, en tot nu toe met succes.
Ik zou er iemand bijhalen die consequent is en weet wat er van haar verwacht wordt, zodat hij of zij dat ook op de pony kan overbrengen.
Wat ik begrijp is dat jullie allemaal het beste met deze pony voor hebben maar dat de techniek en kennis nog wat aandacht nodig heeft.
Als jullie iemand vinden die jullie daarin wat kan begeleiden kunnen jullie straks zelf met deze Happy aan de slag.
Heel veel succes en plezier.

Inderdaad dit hebben we ook al voorgesteld aan de eigenaren maar die zijn er niet echt van.
Dus we moeten toch zelf opzoek naar een oplossing.
Iniedergeval heel erg bedankt!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:14

Mijn paard liet zich ook nooit pakken, dus als ze boos op me af kwam rennen joeg ik haar even weg, later liet ze zich dan wel pakken, omdat ze geen zin meer had om te rennen denk ik :')
Misschien geen correcte wijze, maar het werkte bij mij wel..
Dit was wel in een 20x40 bak, dus niet erg groot. Weet niet hoe groot het weiland is bij jou :)

LadyenHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 20:23

Joysieee schreef:
Mijn paard liet zich ook nooit pakken, dus als ze boos op me af kwam rennen joeg ik haar even weg, later liet ze zich dan wel pakken, omdat ze geen zin meer had om te rennen denk ik :')
Misschien geen correcte wijze, maar het werkte bij mij wel..
Dit was wel in een 20x40 bak, dus niet erg groot. Weet niet hoe groot het weiland is bij jou :)

Nee dat zou ik niet weten. Er is ooit een rijbak geweest maar die is vervangen door de weilanden. Het nadeel is dat het weiland te groot is om haar met z'n 2en te vangen of haar in de stal te "jagen" ze heeft altijd ruimte om weg te komen.
Helaas is het niet zoals jou paard
Happy blijft maar doorrennen en weglopen. We zijn een keer bijna een half uur bezig geweest om haar te pakken. En hebben daarna de eigenaren erbij gehaald om haar te pakken en dat lukte toen wel. Maar sinds een paar weken rent ze daar nu ook voor weg.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:29

In een groot weiland is het idd veel moeilijker.. Dan weet ik het ook niet, nog veel succes!