Ik heb mijn paard verhuisd naar een andere pensionstal: super mooi en helemaal in orde. Alle paarden komen dagelijks de hele dag buiten. Nu staat mijn paard nog met een ander paard in de wei, wat prima gaat, maar hij is een grotere kudde gewend. Hij zal dan ook deze week gekoppeld worden met nog meer paarden. Vind ik zelf alleen maar fijn. Dit is ook allemaal het punt niet, maar wat ik wel lastig vind merk ik, is dat hij bij verandering (in dit geval de hele verandering door de verhuizing) ineens zo onrustig wordt.
Hij is nu vijf jaar en normaal vrij stabiel en nuchter, maar bijvoorbeeld vandaag was het weer anders. Vanavond ging het paard dat naast hem op stal staat even weg, waarop hij dan al driftig door zijn stal tekeer gaat, hinniken, etc. Ook is hij nu sowieso gewoon wat alerter natuurlijk, e.d. buiten is alles spannender en ik moet acuut weer een stuk consequenter optreden. En dat snap ik ook allemaal wel, maar ik vind het toch wel moeilijk te zien dat dat alleen zijn hem zo opwindt. Kan het de leeftijd zijn, het feit dat hij eigenlijk nooit alleen heeft gestaan, dus een kwestie van tijd dat hij hierin (hopelijk) weer milder wordt, of...?
Ik lees graag andere ervaringen en eventueel tips. Bedankt alvast!