Te dik; leuke, afwisselende dingen om af te laten vallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilangok

Te dik; leuke, afwisselende dingen om af te laten vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 20:58

Ik weet niet zeker of dit topic zo goed staat.

Mijn pony is voor een vrij lange periode hoefbevangen geweest. Vanochtend van de dierenarts gehoord dat nu hij grotendeels hersteld is, hij weer mag bewegen. Hij heeft flink overgewicht en dat wil ik dus weg hebben. Hij krijgt nu alleen hooi.

Hebben jullie nog leuke, afwisselende dingen om te doen met een pony die moet afvallen? Wat ik de laatste dagen heb gedaan is loswerken (stap, draf, galop), wat grondwerk, buiten wandelen en buiten met hem fietsen (in draf). Als ik zeker weet dat ik hem er niet mee belast ga ik ook weer rijden.

Ik sta overal voor open :).

Caira

Re: Te dik; leuke, afwisselende dingen om af te laten vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:01

ik kan met grondwerk al jaren vullen. Neem eens een keertje les, daar krijg je weer inspiratie van

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:04

Caira schreef:
ik kan met grondwerk al jaren vullen. Neem eens een keertje les, daar krijg je weer inspiratie van

Waarschijnlijk krijg ik weer een les van mijn ouders als sinterklaas/kerst cadotje. :)

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:07

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:09

ilangok schreef:
Caira schreef:

Waarschijnlijk krijg ik weer een les van mijn ouders als sinterklaas/kerst cadotje. :)

Je kunt ook mijn pagina liken, misschien heb je geluk :D :+

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:09

Caira schreef:
Je kunt ook mijn pagina liken, misschien heb je geluk :D :+

Al gedaan! haha.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:10

Saskia_paard schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=omEWWZB5c-I Kijk dat filmpje eens! hier noemen ze veel verschillende dingen op je pony (in het geval van t filmpje shetlander) mooi op gewicht te houden, :D

Die heb ik al gezien :).

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:13

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen!

Je bent al lekker op weg moet wandelen, fietsen en grondwerken.
Misschien zou je een 'parcoursje' kunnen maken in de bak? Slalommen tussen pionnen,
over balken stappen of een potje paardenvoetbal (als dat allemaal mag natuurlijk).
Kan allemaal in stap en eventueel in draf.

Ik weet niet of je een mogelijkheid hebt, maar door water lopen is ook heel goed voor je paard.
Wel conditie opbouwen maar geen belasting. Ik ga op het strand vaak lekker door het water,
wordt je paard erg sterk van.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:22

xApple schreef:
Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen!

Je bent al lekker op weg moet wandelen, fietsen en grondwerken.
Misschien zou je een 'parcoursje' kunnen maken in de bak? Slalommen tussen pionnen,
over balken stappen of een potje paardenvoetbal (als dat allemaal mag natuurlijk).
Kan allemaal in stap en eventueel in draf.

Ik weet niet of je een mogelijkheid hebt, maar door water lopen is ook heel goed voor je paard.
Wel conditie opbouwen maar geen belasting. Ik ga op het strand vaak lekker door het water,
wordt je paard erg sterk van.

Oh ja, vind hij vast zelf ook interessant. :)
Nee, dat kan niet.

Ik zat net zelf ook nog te denken aan springen, vind hij zelf leuk en dan moet hij toch dat hele gewicht over de hindernis gooien.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:35

dat is iets wat ik toch nog niet zou doen, dat is een behoorlijke belasting voor de hoeven.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:36

Caira schreef:
dat is iets wat ik toch nog niet zou doen, dat is een behoorlijke belasting voor de hoeven.

Ja snap ik, maar ik bedoel ook voor in de toekomst.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:57

Allereerst superfijn dat hij weer hersteld is!!
Staat hij op stal, in de wei of op de paddock? Als hij op stal staat zou ik kijken of je hem misschien naar een weiland of beter een paddock kan verplaatsen. Hier geeft hij zichzelf ook al een beetje beweging zo en hij gebruikt zn spieren meer. Verder kun je idd vrijheidsdressuur doen en lekker veel aan de hand wandelen.

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:47

Mijn vzpony vind het altijd erg leuk om naar buiten te gaan. Ik neem haar aan de fiets mee overal mee naartoe. Wij zijn met zijn 3en (2 fiets 1 ruiter) en gaan ook vaak lekker naar het bos. We draven dan altijd erg veel.

Verder staat zij ook voor de kar (misschien voor niet beleerde pony lange lijnen/ dubbele longeerlijn?) dus daar heeft zij ook veel energie voor nodig :D

Toen wij een dip hadden qua mennen heb ik de kar even een tijd laten staan en hebben we veel in de wei gespeeld. Zoals hierboven al ergens word gezegt; paarcourtjes bouwen, 'schriktraining', volgen (en uitgebouwd naar rondjes draven en stukken galopperen) :)

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:51

Misschien kan dit wat zijn; lange lijnen, grondwerk, ritjes buiten maken, wandelen, fietsen etc.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:58

Om af te laten vallen hoeft ie niet perse aan t zware werk.
Ik heb mijn shet die had echt mega vet bulten en hoefbevangenheid. Die heb ik ook slank gekregen. T heeft lang geduurd dat ze normaal kon draven zo dik was ze. Ze kon der benen niet goed niet zetten. Zo zielig (zo had ik der gekocht).
Ik kon aan t begin niet anders dan in de paddock lopen. Uiteindelijk zijn We buiten gaan wandelen. Want Veel stappen is hgoed voor een dikke pony! Uiteindelijk hebben we t draven kunnen opbouwen.en kon ik beginnen met leren longeren..Dit kon ze niet. Ik zette haar hiermee 3x per week aan t werk en dan een klein half uurtje. En daarbuiten liep ik eerst 1 x per dag een kwartier en daarna 2 x per dag.en alles breidde ik uit tot meer.
Toen ze wat normaler kon bewegen dus ook een beetje conditie kreeg heb ik der aan de fiets mee genomen. Dit vond ze ook erg leuk.
Verder ben ik daarna (5 mnd verder) begonnen met vrijspringen en balkjes lopen.
En heb ik een begin gemaakt met vrijheidsdressuur.
Inmiddels doen we ook de bak slepen.
En zijn We begonnen met meer grondwerk.Ook is oefenen met lange lijnen erg leuk om te doen. Neem hiervoor wel iemand even mee die weet hoe t moet.

eigelijk kan je in alles variëren.
ook zou je voor de afwisseling bijvoorbeeld een schriktraining parcours kunnen doen. Je bent dan niet hard aan t trainen maar zet je pony met afwisseling aan t werk.

Want daar moet je wel aan denken. Je paard moet er ook plezier in hebben.
Maar bouw t op.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 21:45

manou_diablo schreef:
Allereerst superfijn dat hij weer hersteld is!!
Staat hij op stal, in de wei of op de paddock? Als hij op stal staat zou ik kijken of je hem misschien naar een weiland of beter een paddock kan verplaatsen. Hier geeft hij zichzelf ook al een beetje beweging zo en hij gebruikt zn spieren meer. Verder kun je idd vrijheidsdressuur doen en lekker veel aan de hand wandelen.

hij staat in een paddock :) vrijheidsdressuur is geen optie aangezien ik hem dan zou moeten belonen met iets.

grotendeels van wat nog is genoemd hierboven doe ik al met 'm haha. voor de kar zat ik ook nog aan te denken maar daar heb ik het geld niet voor.

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:22

pony voetbal? grond werk? wandelen? longeren? en dat een beetje af wisselen