Paard likt aan dode vogel..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Paard likt aan dode vogel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 23:17

Hoi!

Als het verkeerd staat, het spijt me.. :o
Weet een van jullie dit misschien? Een van mijn shetjes, stond vanmiddag aan een dode vogel/kippen vleugel te likken. Het was maar - nog geen- een minuut denk ik, voor ik doorhad wat het was, maar... weet iemand waarom ze het zou doen? Of, beter... of het kwaad kan? Pony krijgt trouwens gewoon genoeg te eten enzo, :o

Ze stond naderhand - ik het heb weggehaald - ook zo lekker haar mond af te likken. ;(

Ik heb de DA ook ter informatie gebeld, en die had het even over in de gaten houden.

Just_Roos

Re: Paard likt aan dode vogel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:46

Misschien uit nieuwschierigheid? := Ik zou het eigenlijk ook niet weten...

Of heb je misschien een vampier pony :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:52

Volgens mij kan ie daar botulisme van krijgen. Zal hem wel even goed in de gaten houden.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:54

Misschien is het net zoiets als met die konikpaarden, dat de vogel dus iets lekkers had gegeten en je pony zijn maaginhoud aan het opeten was := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:58

Heb eens gezien in een dierenarts programma dat een paard dode ratten etc op at. Dit was omdat hij een ijzertekort had. Een liksteen had het probleem opgelost.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:01

DeMolenhoek schreef:
Heb eens gezien in een dierenarts programma dat een paard dode ratten etc op at. Dit was omdat hij een ijzertekort had. Een liksteen had het probleem opgelost.

Een tijdje terug zag ik zelfs een filmpje op bokt van een paard dat een vogeltje op at! :Y) Maar dit paard heeft het alleen gelikt en niet opgegeten. Ze zal heus niet door één lik dood neer vallen, maar hou het gewoon even in de gaten.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:04

Zag dat laatst op een filmpje, een pony die een jonge vogel ving en op at. Weet niet precies of het schadelijk was, zal het filmpje even opzoeken voor je ;)

Edit: Nessavende was me voor :P
Edit 2: Volgens mij is dit hem: https://www.youtube.com/watch?v=DnWso-2YA-E

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:11

@ Mariett: Ja dat filmpje bedoelde ik! Interessant filmpje trouwens, vanaf 4:00 is de bewuste scene te zien. Let op! Het kan wel schokkend zijn.

Alleen zat ik net te denken, dat bewuste vogeltje is wel vers. Ik weet niet hoe lang de kippenvleugel van TS er heeft gelegen... Als het er al een tijdje lag, dan zitten er natuurlijk veel meer bacterien etc op die misschien schadelijk kunnen zijn...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:11

IJslanders zijn ook bekend dat ze wel eens gespot zijn terwijl ze vis aten, om hun dieet aan te vullen. Ik denk ook dat een paard door de vele invloeden van voedsel die wij hen voeren, niet zo vegetarisch zijn als vroeger, en dat ze best wel eens een hapje meepikken hier en daar.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:15

Heb ook wel eens gezien dat paarden dode kippen aten en aflikte.

Of kwaad kan geen idee.

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:56

DeMolenhoek schreef:

Ja precies!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:31

Ik denk dat het er niet lang lag. Het zag er nog zo vers uit, en die dag ervoor lag er niks..

Oh, een vampierpony, zal wat zijn.. _O-
Ik heb het filmpje even gekeken, inderdaad interessant maar wel vreemd dat hij hem zo eet!
Liksteen bezitten we al over, en likt ze regelmatig aan.. ze wordt iig goed in de gaten gehouden en tot nu toe niks geks. Misschien toch nieuwsgierigheid dan ja. Schrok er wel van, want was van plan VD te gaan doen, en een van de truucjes was Kusjes haha. Nou, mooi niet. :')

Anyway, bedankg voor de reacties! :)

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:26

Haha lekker kusje :')

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:32

Haha... mijn paard dood vogels op de weide. In ene zet hij zn voet er flink op om er vervolgens mee te gaan spelen ! Ja heel apart maar ik kan het ook niet helpen.....

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:44

dushishoeve schreef:
Haha... mijn paard dood vogels op de weide. In ene zet hij zn voet er flink op om er vervolgens mee te gaan spelen ! Ja heel apart maar ik kan het ook niet helpen.....

luguber spelletje :')

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:45

Mijn oude shetland-verzorgpony heeft een keer een konijn opgevreten.. echt alleen het achterste deel lag er nog.. :(
Verder toen nooit aan gedacht dat het kwaad kon :+ en er is gelukkig ook niks gebeurd..

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:46

Just_Roos schreef:
dushishoeve schreef:

luguber spelletje :')

ja er gaan bij ons ook gemiddeld 8 vogels in een week door

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:47

hier een pony die twee kippen en een duif al van het leven heeft beroofd..springt er gewoon bovenop., of hij er aan likt geen idee had de dieren al weggehaald..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:48

Ach, op vorige stal stond er 1 die alle duiven in zijn stal vermoorde..
Ieder paard zijn eigenaardigheid zullen we maar zeggen.

En als er iets raars ligt (ook een dood dier) is het op zich niet raar dat ze daar aan gaan rommelen dus met hoef er aan schuiven of met snuit eraan zitten of eraan likken.
En ja, sommigen zullen het wel lekker vinden, anderen niet.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:52

Die van mij begon een paar weken terug ook ineens aan een dood konijn, toen we het in de gaten kregen waren er al 3 poten weg.. :o

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:55

Nessavende schreef:
Een tijdje terug zag ik zelfs een filmpje op bokt van een paard dat een vogeltje op at! :Y) Maar dit paard heeft het alleen gelikt en niet opgegeten. Ze zal heus niet door één lik dood neer vallen, maar hou het gewoon even in de gaten.

Mariett schreef:
Zag dat laatst op een filmpje, een pony die een jonge vogel ving en op at. Weet niet precies of het schadelijk was, zal het filmpje even opzoeken voor je ;)

Edit: Nessavende was me voor :P
Edit 2: Volgens mij is dit hem: https://www.youtube.com/watch?v=DnWso-2YA-E

1 vogeltje? Het waren er minstens 3 die ik gezien heb :') Ze smaakte dus blijkbaar ook nog ;)

TS: gewoon de mest en het gedrag van de paard de komende weken/maanden in het oog houden. Zeker op tijd ontwormen. Misschien kan een liksteen helpen? Dat het toch misschien een tekort aan iets was?