Paard ligt 's avonds veel op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gups

Paard ligt 's avonds veel op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 20:15

Hallo bokkers,

Ik heb wel een paar topics gelezen over liggende paarden maar ze geven niet echt antwoord op mijn vraag.
Mijn kleine ponytje ligt 's avonds altijd lekker in de stal.. maar sinds kort doet mijn haflinger het ook.. En ik vroeg me eigenlijk af waarom ze dit opeens doet? :P

Ze heeft een poosje geleden koliek gehad en sindsdien doet ze het ook heb ik het idee (controleer nu ook iets vaker) maar ze is ook vaak wat viezer als ze uit de stal komt (door het liggen dus).. En heb nog niet zo lang een camera in de stal.. daarmee heb ik ontdekt dat ze soms ook echt languit ligt, helemaal plat..

Kan het zijn dat ze door de koliek toen 'ontdekt' heeft dat liggen ook best fijn is?
Als ik de stal binnenkom staat ze ook meteen op en is ze opgewekt dus na mijn idee niets aan de hand..

maar ik was eigenlijk benieuwd na jullie reacties, doen jullie paarden dit ook? En betekent het dus gewoon dat ze het lekker vind op stal en zich totaal op haar gemak voelt? (mijn vorige pony lag namelijk nooit :P)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:52

Weiland is nat, stal is lekker droog.
Ik denk dat dat de reden is waarom ze nu meer liggen in de stal :)

dresjoepie

Re: Paard ligt 's avonds veel op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:11

Als het kouder wordt gaan paarden vaker liggen om lekker warm te blijven

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:14

Ach mijn paard ligt zoveel. Goed teken een liggend paard voelt zich veilig.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:14

dresjoepie schreef:
Als het kouder wordt gaan paarden vaker liggen om lekker warm te blijven

Die van mij gaat dan lekker languit buiten in een plas liggen :')
Maar zo had ik er nog niet over na gedacht :)

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:17

Mijn ruin ligt ook heel vaak. Zelfs overdag na zijn ontbijtje, als hijniet meteen naar buiten mag en het rustig is op stal. Mijn merrie hiervoor lag zelden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:19

Ook paarden hebben rem-slaap nodig en daarvoor moeten ze geheel plat liggen. Het is goed dat je pony's zich zo veilig voelen dat ze dat doen.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:22

Hier ook hoor als ze s'nachts op stal gaan eerst eten en dan hup languit...doen ze alle drie

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:26

Toevallig net mijn meisje ook liggend gespot en kon er zelfs bij zitten en kroelen. Heb dr 3 jaar, ze was altijd erg onrustig (rubber bekleed in de stal, platen vooe dakpannen. en ze heeft ergveel meegemaakt, ze maakt de laatste tijd erge grote sprongen vooruit en daarom was ik nu ook zo blij dat ze lag toen ik kwam! En al helemaal dat erbij kon!

Stukje veilig voelen en vertrouwen. Juist goed! Ik hoop dat dr elke avond zo ga zien!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:42

tamary schreef:
Ook paarden hebben rem-slaap nodig en daarvoor moeten ze geheel plat liggen. Het is goed dat je pony's zich zo veilig voelen dat ze dat doen.

Dit inderdaad :) Ben altijd blij als ik mijn paarden regelmatig zie liggen :)