jaarling blijft stilstaan als ze naar buiten moet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paarden1pony

jaarling blijft stilstaan als ze naar buiten moet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 18:33

Heeft iemand tips hoe ik dit probleem kan aanpakken? We doen al met brokjes lokken en als ze loopt krijg ze wat maaar voor de wei blijft ze staan. Geen stap zet ze vooruit alleen achteruit.

Odysseus

Re: jaarling blijft stilstaan als ze naar buiten moet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:36

Iemand erachter zetten met een zweepje die je paard eens laten weten wat de bedoeling is :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:40

paarden1pony schreef:
Heeft iemand tips hoe ik dit probleem kan aanpakken? We doen al met brokjes lokken en als ze loopt krijg ze wat maaar voor de wei blijft ze staan. Geen stap zet ze vooruit alleen achteruit.

De brokjes in de kast zetten en nooit meer pakken :D Tenzij het voertijd is :D

Neem een dressuurzweep, in je linkerhand, loop naast de schouder van de jaarling, gaat ze langzamer ( dus niet wachten tot ze stilstaat) geef je der met je zweepje die in je linkerhand zit achterlangs een tikje tegen haar buik/achterbeen aan.

Zodra ze loopt belonen met stem en niet met snoepjes.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:44

Kan je haar niet achter een ander paard laten na lopen, als ze dat goed doet belonen!

paarden1pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 21:51

Ze loopt achter haar moeder aan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:54

Ik had destijds een jaarling die dat ook een erg geinig spelletje vond. Destijds heb ik dat opgelost door hem verder achteruit te laten gaan dan dat hij eigenlijk zin had. Je merkt wel als het paard dat niet meer zo leuk vind, dan nog een paar pasjes vragen en direct vooruit in de richting waarin je ging lopen. Grote kans dat je paard het nog een keer probeert maar dan doe je weer precies hetzelfde. Zonder boos te worden en heel rustig maar wel consequent! Neem er een half uurtje voor, de volgende keer gaat het vast sneller en zo leren ze heel grondig dat ze beter kunnen doen wat jij vraagt want dat levert veel minder 'gedoe' op.