Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sasje456 schreef:Hoi allemaal,
Ik weet niet of dat hier goed staat maar ik heb nog niet veel ervaring op Bokt.nl.
Wij hebben thuis stallen waar de paarden zeg maar met hun hoofden uit de deur kunnen hangen. Mijn paard is zo vreselijk ongeduldig en stampt met het voeren zo hard tegen de deur aan (en hangt dan met zijn hoofd uit de deur) en maakt zoveel herrie. Dit doet hij ontzettend vaak ook als ik bezig ben in de stal of met andere paarden. Ik word er gek van en hij is zo vreselijk ongeduldig. Nou hebben mensen mij gewoon gezegt dat ik hem gewoon een keer een (goeie) tik moet geven en hem moet straffen anders gaat het nooit over.
Maar het probleem is, ik heb hem gisteren een keer een tik gegeven en hij hield er een tijdje mee op. Maar dan vervolgens als hij even uit de deur hangt met zijn hoofd en niet stampt, dan is die bang voor mij als ik langsloop en hem wil aaien. Dan gaat hij gelijk naar achter terug zijn stal in.. en dat wil ik ook niet... Wat moet ik doen? Want hij stampt nog steeds...
Bedankt alvast.
Groetjes!
KoudbloedKim schreef:Een tik geven heeft alleen nut als je het geeft op het moment dat hij iets fouts doet en daar ook mee doorgaat tot hij ermee stopt.
Maar ik denk persoonlijk niet dat hij zelf doorheeft dat het fout is wat hij doet en zou hem dus ook geen tik geven.
Dit komt echt ontzettend vaak voor en is inderdaad heel erg moeilijk af te leren.