Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kladruber schreef:Mijn paard is een boef en in de winter erg ondeugend.
20 min lekker stappen en ineens is daar een boskabouter en lig ik er bijna naast.
Doordat hij hoog opgeeft bij het draven word ik met een bok erbij een eind gelanceerd. Mijn zit is niet stevig genoeg op hem.
Hoe zorg ik dat ik beter blijf zitten als hij schrikt of een gekke bui heeft.
Zijn er hulpteugels of bitten om hem beter onder controle te houden bij een plotselinge actie van meneer?
Ik rij in de winter amper omdat het gewoon te gevaarlijk is en ik er dan met een angst gevoel op ga.
Als je ouder wordt wordt je (helaas) voorzichtiger...
)
ik vind het niks gek dat bij weinig rijden je paard uit zijn plaat gaat....kladruber schreef:Ik ben niet meer het 10 jarige meisje dat overal onder en over kruipt... Soms ziet sander geen bakkabouter maar ik bijvoobeeld een super enge eend, waardoor hij hem ook ineens ziet.
Hij mag best vervelend zijn, maar plots uit het niets een spurt nemen, dwars door een hek willen en mij het liefste aan de andere kant afgooien en ik heb een maand de bibbers met rijden... En hij is loeisterk! Stoppen doet hij pas als hij denkt dat het genoeg is...