Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Heb je voordat je begon met rijden ook gymnastiserend grondwerk gedaan met haar? Rustig opgebouwd enzo. Mogelijk heb je te veel gevraagd. 
IlonaHRIF schreef:Klokjes: ja we doen ook grondwerk en hebben voor we ze begonnen terug te rijden oefeningen gedaan zodat ze terug spieren kreeg. Misschien toch iets te vlug geweest
FrieqWytske: zadel is nog maar aangekocht van toen we haar begonnen te rijden en is gepast geweest door een zadelpasser. ze stond 2 jaar stil omdat de vorige eigenaars ze hebben gekocht voor hun kinderen ma na enkele jaren wouden de kinderen niet meer paardrijden en wouden ze een andere hobby doen. dan na lange tijd maar naar de hengst gedaan en ze dan omdat de kinderen echt totaal niet meer wouden paardrijden toch verkocht.
Mystery1980: we hebben ze gekocht toen ze drachtig was dus dat weet ik niet, maar ze hebben me verteld dat zeer wedstrijden meereden dus ze moest wel braaf zijn want hoe ze nu is zou je niet echt wedstrijden kunnen rijden, ze gooit je er steeds af (of dat probeert ze toch is nog niet echt gelukt omdat ik ene redelijk goede zit hem omdat ik dat ondertussen al gewoon ben, maar ja het is wel niet leuk)