Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ess_Ramona schreef:Shot is schoppen / trappen denk ik?
Weet je zeker dat ze helemaal 100% gezond is?
Wanneer hapt ze?
Als het niet medisch is denk ik dat ze een beetje de baas is over jou..
Femke_Tweety schreef:Wow, laat die maar eens controleren op maagzweren.
In dat korte stukje dat je schrijft, lees ik al zo een aantal dingen die prima in dat plaatje passen. (Helaas) En dan is het niet karakter, maar echt gewoon pijn.
Is ze ook lastig met aansingelen? Been geven?
Erg zuur kijken? Wat opgetrokken neusgaten, oren naar achter?
Luchtzuigen doet ze dus sowieso al.
Gaapt ze vaak? Tandenknarsen?
Lees het maagzweer topic eens door, en kijk of je daar herkenning vindt.
sedeftuncel schreef:medisch kan zijn maar ook dat je pony niet gelukkig is
SaskiaKa schreef:Eigenlijk ongeveer dezelfde vraag als _Black_Rose_ hierboven. Aangezien je pony hiermee is begonnen vlak na de aankoop en ook is gaan luchtzuigen; is er iets drastisch veranderd in de huisvesting in vergelijking met hoe ze bij de vorige eigenaar gehouden werd?
_black_rose_ schreef:Luchthappen ontstaat vaak wanneer ze veel binnen staan en zich vervelen, vandaar de vragen:
-Hoe veel uur per dag staat ze op stal/ op de weide?
-Hoe veel uur per week beweging krijgt ze en in welke vorm? (rijden/longeren/wandelen)
Vervolgens zie je bijten, schoppen en wegdraaien vaak bij paardjes die geen goede band hebben met hun baasje, vandaar de vragen:
-Wat doe je zoal met haar?
-Heb je het idee dat jullie maatjes waren/zijn?
-Wat doe je om jullie band te versterken/ bij te houden?
Horse12lover schreef:Ze gaat om de 1 a 2 dagen naar buiten???!!!
En dan maar 1 a 2 keer per week beweging?
Daar zou ik snel verandering inbrengen!!
Ze moet gewoon dagelijks minimaal 5 uur of langer lekker buiten staan !
Dan is het wel logisch dat je pony chagrijnig is, als ze dagelijks buiten komt zou ze veel vrolijker worden, lekker vrij bewegen.
Wat krijgt je pony aan voer?
Femke_Tweety schreef:Gapen kán van vermoeidheid zijn. Het kán ontspanning zijn. Maar het kan net zo goed op maagklachten duiden. Vermoeidheid na het rijden vind ik niet erg waarschijnlijk.
Komt ze iedere dag buiten? Wei/paddock?
Hoeveel ruwvoer krijgt ze?
Hoeveel krachtvoer? Wordt het luchtzuigen erger als ze krachtvoer of wat lekkers krijgt?
Eet ze wel gewoon goed, of laat ze restjes liggen? Of bijvoorbeeld de voerbak heel nat?
. Ze eet echt maar ook echt alles op erna hangen haar lippen wel vol (lopend) eten en haar bak ook dus ze morst wel wat 
Bernoe schreef:Hoi TS! Het is niet leuk dat je pony zo doet inderdaad! Ik denk ook dat het komt doordat ze te weinig buiten komt. Als ze mag grazen, hoe lang is dat dan? Je moet het denk ik een beetje vergelijken met dat jij altijd in je slaapkamer moet blijven en er niet uit mag. En dat je moeder je 3x per dag eten komt brengen en dat op je slaapkamer op moet eten. Ponys willen heel graag lekker rond kunnen lopen, het liefst met een vriendje. Hun buik en benen zijn zo gebouwd dat ze de hele dag door kleine beetjes lopen en kleine beetjes eten.
Ik weet niet of je lezen leuk vind maar anders zou je eens kunnen kijken naar een boek over het gedrag van paarden. Dan leer je veel over waarom je pony zo doet. Het is wel heel goed dat je je pony zoveel mogelijk aandacht geeft!
Succes!